بازداشت 2 مرد که در عمق زمین دنبال گنج بودند / در دامغان لو رفت

به گزارش رکنا، مجتبی اکبرپور، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان اظهار کرد: با دستگیری 2 حفار غیرمجاز حین حفاری در مناطق غربی شهرستان دامغان توسط عوامل انتظامی کلانتری 16 امیریه، یک فقره حفاری غیرمجاز در این شهرستان نافرجام ماند.

وی افزود: متهمان پس از دستگیری و تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

اکبرپور با قدردانی از همکاری صمیمانه نیروی انتظامی با یگان حفاظت میراث فرهنگی در پیشگیری از وقوع جرائم علیه میراث فرهنگی گفت: با همکاری نیروی انتظامی و یگان حفاظت میراث فرهنگی، مبارزه جدی با سودجویان حوزه میراث فرهنگی در شهرستان دامغان تداوم خواهد داشت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان بیان کرد: هم‌وطنان و دوستداران میراث فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود در خصوص تعرض یا تخریب آثار تاریخی استان را از طریق تماس با سامانه خبری به شماره تلفن ۳۱۷۰۵ اعلام کنند.

به گزارش فارس؛ بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) هرگونه حفاری و کاوش به‌قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از ۶ ماه تا سه سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

کدخبر: 944521 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟