علت واژگونی تانکر سوخت در کوهسار اعلام شد / راننده فداکار تا آخرین نفس به فکر مردم بود + عکس

به گزارش رکنا، این تانکر سوخت حدود ساعت 4 بامداد جمعه پس از بارگیری در مرکزی در منطقه شهران به سمت جنوب به راه افتاد. تانکر هنوز مسافت زیادی را طی نکرده بود که ناگهان راننده که مردی 47 ساله بود متوجه شد کنترل کامیون از دستش خارج شده است. این اتفاق در حالی رخ داد که از یک سو در مخزن 32 هزار لیتر گازوئیل وجود داشت و از سوی دیگر کامیون در مسیر شمال به جنوب و در شیب قرار داشت و با خارج شدن کنترل کامیون از دست راننده همه چیز برای وقوع یک فاجعه فراهم بود. در آن وضعیت اگر تانکر با خانه یا خودرویی برخورد می‌کرد و منفجر می‌شد معلوم نبود که چند نفر جان خود را از دست خواهند داد. در چنین شرایطی بود که راننده همه تلاش خود را انجام داد تا بتواند تانکر را متوقف کند.

هرچند در آن ساعت از بامداد خیابان خلوت بود اما راننده با چراغ و بوق زدن سعی می‌کرد راننده خودروهای عبوری را آگاه و راه را باز کند. او همچنین سعی داشت تا با استفاده از تجربه اش از سرعت کامیون نیز کم کند. این شرایط برای دقایقی ادامه داشت تا اینکه او به سمت بلوار کوهسار منحرف شد و با دو خودروی پژو 206 و تیبا که کنار خیابان قرار داشتند به شدت برخورد کرد. شدت این برخورد به حدی بود که این دو خودرو به آهن پاره تبدیل شدند و مردی که در 206 قرار داشت به شدت مجروح و داخل آن گرفتار شد. تانکر حامل سوخت لحظه ای بعد با خودروی دیگری برخورد کرد و در ادامه با ورود به خیابان ادهمی که در انتهایش یک فروشگاه زنجیره ای قرار دارد با سرعت زیادی به این فروشگاه برخورد کرد و حدود نیمی از کامیون وارد آنجا شد.

عملیات امدادرسانی

دقایقی از این حادثه می‌گذشت که گروههای امداد و نجات راهی محل حادثه شدند. سیدجلال ملکی، سخنگوی آتش نشانی تهران در این باره می‌گوید:‌ ساعت 4:13 دقیقه بامداد جمعه بعد از اعلام این خبر آتش نشانان 6 ایستگاه همراه با 3 جرثقیل سنگین ، خودروی حامل کف و سایر تجهیزات لازم در محل حادثه حاضر شدند و عملیات امدادرسانی آغاز شد.

او ادامه می‌دهد: این تانکر قبل از ورود به این فروشگاه با 3 خودرو برخورد کرده بود که سرنشین یکی از این خودروها داخل ان گرفتار شده و وضعیت وخیمی داشت که امداد گران او را خارج کردند و توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد. همچنین بخش هایی از کامیون بعد از برخورد شدید با فروشگاه متلاشی شده و راننده در آنجا گرفتار شده بود که همکارانم موفق شدند او را از آنجا خارج کنند اما شواهد نشان می داد که در این حادثه جانش را از دست داده است.

ملکی در ادامه می‌گوید:‌ در ادامه این عملیات تانکر دیگری برای انتقال مواد سوختی از تانکر حادثه دیده به محل اعزام شد و سوخت داخل آن جابه جا شد و در نهایت با انتقال تانکر حادثه دیده و ایمن سازی محل حادثه عملیات به پایان رسید.

تصادف کوهسار

علت حادثه چه بود؟

در همین حال سرهنگ رابعه جوانبخت، رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران درباره علت وقوع حادثه می‌گوید: آنطور که شواهد به دست آمده نشان می‌دهد این کاموین دانگ فنگ مدل سال 1391 که تانکر آن حامل 32 هزار لیتر سوخت گازوئیل بود، بعد از سوختگیری از مرکزی در شمال شهران در حال حرکت بوده که ناگهان از طریق خیابان یکم وارد خیابان ادهمی در بلوار کوهسار شده است و بعد از برخورد با 3 خودرو به فروشگاه زنجیره‌ای که در انتهای خیابان قرار دارد برخورد کرده و بعد از واژگونی به کمر وارد فروشگاه شده است.

او ادامه می‌دهد: آنطور که شواهد به دست آمده حاکی است راننده تلاش زیادی برای متوقف کردن خودرو، آگاه کردن سایر خودروها و کاهش خسارت داشته است. طوری که راننده‌های دیگر می‌گویند او بعد از آنکه متوقف اشکال شده بود مدام چراغ می‌زد تا خودروها راه را باز کنند و به کسی آسیب نرسد تا اینکه این حادثه اتفاق افتاد.

به گفته سرهنگ جوانبخت به نظر می‌رسد علت اولیه این حادثه نقص در سیستم ترمز کامیون باشد اما تلاش ها برای روشن شدن علت اصلی با بازبینی تصاویر دوربین‌های محل حادثه و انجام تحقیقات میدانی ادامه دارد.

کدخبر: 945169 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟