پلیس درباره انتشار تصاویر خصوصی افراد هشدار داد +فیلم

به گزارش رکنا،انتشار فیلم ها و عکس های خصوصی دیگران و تهدید به انتشار عکس و فیلم خصوصی دیگران به موجب مواد 744 و 745 قانون مجازات اسلامی و یا همان مواد 16 و 17 قانون جرایم رایانه ای، جرم محسوب شده است.

حکم مجازات تهدید به انتشار عکس و فیلم خصوصی دیگران، همانند انتشار آن ، حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون(5.000.000) ریال تا چهل میلیون (40.000.000) ریال یا هر دو مجازات می باشد. انتشار عکس و فیلم خصوصی دیگران، یکی از جرایمی است که متاسفانه در سطح جامعه رواج پیدا کرده است .

حتی در برخی از موارد، متهم جرم انتشار عکس و فیلم خصوصی دیگران، با استفاده از عکس و فیلمی و صدایی که از دیگری دارد، اقدام به اخاذی نیز کرده و معمولا بزه دیده یعنی قربانی جرم، برای حفظ آبرو خواسته های عیر قانونی بزهکار را عملی می سازد . البته قانونگذار همچون سایر جرایم، برای مقابله با جرم انتشار عکس و فیلم خصوصی ، مقرراتی را وضع کرده است .

این قواعد و مقررات از قربانیان جرم انتشار عکس و فیلم خصوصی حمایت کرده و مجازات های شدیدی را در مورد بزهکار اجرا می کند. حفظ آبروی اشخاص تا اندازه ای برای قانون گذار اهمیت داشته که حتی تهدید به انتشار عکس و فیلم دیگری نیز جرم محسوب شده است .

 

 

کدخبر: 946197 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟