ماجرای تولد نوزاد یک دست در گلستان / سهل انگاری خانواده یا قصور سونوگرافی!

به گزارش رکنا، زوج جوان گلستانی پس از ۹ ماه انتظار منتظر به دنیا آمدن ثمره زندگی‌شان بودند تا با آمدن فرزند با مهر مادری و پدری تمام داشته‌هایشان را به پایش بریزند. روز گذشته بالاخره روز تولد نوزادشان فرا رسید و پسرشان متولد می‌شود، اما با تولد این نوزاد همه شگفت‌زده می‌شوند و پدر و مادر در کمال ناباوری می‌بینند که فرزندشان یک دست ندارد.

بر اساس این گزارش، به دنبال این ماجرا و به‌جای ماندن یک سؤال بزرگ که چرا این نوزاد ناقص به دنیا آمد پیگیری‌ها آغاز می‌شود. اولین سوالی که پیش می‌آید چرا در سونوگرافی‌ این موضوع تشخیص داده نشد!

به سراغ پزشکی که در گلستان سونوگرافی این مادر و کودک را انجام داده رفتیم، او می‌گوید: طبق اسناد موجود در سونوگرافی غربالگری انجام شده در سن ۱۸ هفته هر دو دست جنین به طور کامل با انگشتان دیده شده و مورد تایید خانواده بیمار هم می‌باشد.

دکتر مرکز سونوگرافی با اشاره به اینکه بعد از سن ۱۹ هفته در صورت وجود هرگونه ناهنجاری در جنین مجوز برای سقط قانونی وجود ندارد، افزود: سونوگرافی‌های درخواستی بعد از سن ۱۸ هفته صرفا جهت وزن‌گیری جنین بوده‌اند و درخواست مجدد برای ارزیابی اندام‌ها وجود نداشته است. بنابراین بعد از سن ۱۸ هفتگی اندام کودک مجددا بررسی نشده است.

وی درباره علت این اتفاق نادر و تلخ بر این باور است که مادر این نوزاد در دوران بارداری دچار بیماری سندروم باند آمنیوتیک شده است. گاهی اوقات بروز این بیماری در بدن زنان باردار منجر به بروز ناهنجاری‌های مادرزادی مانند نقص در پا، انگشتان پا، انگشتان دست، صورت، بازو و حتی سر جنین می‌شود.

متاسفانه در این جنین هم بعد از ۱۸ هفتگی این اتفاق رخ داده است که حتی در صورت تشخیص هم قبل از تولد درمان‌ناپذیر می‌باشد.

از آنجایی که این بچه وقتی با این وضعیت به دنیا آمد پذیرفتن شرایط آن از نظر روانی برای پدر و مادر مشکل بود، آنها شکایت کردند چون بر این باور هستند که عدم تشخیص به موقع سونوگرافی‌ موجب بی‌دستی نوزادشان شده است

کدخبر: 946664 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟