خودروهای رسوبی توقیفی در غرب تهران ترخیص می شوند

به گزارش خبرنگار رکنا، سرهنگ "ایوب وشنی زرگران"با اشاره به جزئیات این خبر اظهار داشت: شهروندان شهرستان های تابعه غرب استان تهران که خودروی آنها در سال 1399 و قبل از آن توقیف شده اند، می توانند با مراجعه به دفاتر پلیس+10 و یا یگان توقیف کننده و با حضور مالک و یا متصرف قانونی و همراه داشتن مدارک مثبته مالکیت از جمله سند مالکیت، کارت ماشین، ارائه قبض پارکینگ، خودروی خود را ترخیص کنند.

وی گفت: برابر دستورالعمل ابلاغی، خودروهای که فاقد بیمه نامه شخص ثالث و همچنین فاقد گواهینامه رانندگی باشند می‌توانند با سپردن تعهد نامه مبنی بر عدم استفاده تا زمان اخذ بیمه و با معرفی فرد دارای گواهینامه رانندگی مجاز، نسبت به ترخیص وسیله نقلیه خود اقدام کنند.

وشنی زرگان همچنین درباره ی ترخیص خودروهای که در اجرای دستورات قضائی و یا توسط پلیس های تخصصی فراجا توقیف شده اند گفت: براساس ابلاغیه صادره، خودروهای را که در بازه زمانی فوق و در اجرای دستورات مقامات قضائی و یا توسط پلیس های تخصصی فراجا(پلیس آگاهی، پلیس مبارزه با مواد مخدر و...) توقیف شده اند پس از سیر مراحل قانونی مربوط و اثرگذاری بلامانع بودن ترخیص در سامانه از سوی پلیس تخصصی، در فرایند ترخیص قرار خواهند گرفت.

وی تاکید کرد:چنانچه خودرو در سامانه شماره گذاری به دلیل ثبت توقیف"ارجاع به مرجع انتظامی برای انجام بازدید فنی و تخصصی" در توقفگاه متوقف شده باشد، پلیس راهور محل توقیف، می بایست توسط کارشناسان شماره گذاری نسبت به بازدید فنی و تخصصی اقدام و در صورت تأیید اصالت و رفع مشکل، موضوع را به یگان ثبت کننده توقیف منعکس تا نسبت به رفع آن در سامانه شماره گذاری اقدام و متعاقباً وسیله نقلیه رفع توقیف شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی غرب استان تهران پیرامون خودروهای سرقتی و فاقد اصالت گفت: خودروهایی که به علت موانع قانونی، اعم از خودروهای مسروقه، فاقد اصالت، قاچاق و... که قابلیت شماره گذاری ندارند پس از اخذ دستور مقام قضائی مورد رسیدگی قرار می گیرند که مشمول این دستورالعمل و فرایند ویژه ترخیص نخواهند بود.

سرهنگ وشنی زرگران پیرامون بخشودگی جرائم رانندگی و دیگر امتیازات ویژه در نظر گرفته شده برای ترخیص خودروهای رسوبی توقیف شده خاطرنشان کرد: از دیگر تسهیلات ویژه و مشوق های در نظر گرفته شده برای ترخیص اینگونه خودروها، بخشودگی سوابق دو برابر شده اصل جرائم رانندگی، عدم الزام به تسویه عوارض شهرداری و طرح ترافیک و عوارض آزادراهی، فراهم کردن شرایط تقسیط جرائم رانندگی با اعطای فرصت یکساله، تخفیف در هزینه های توقفگاهها و امکان بخشودگی جریمه دیرکرد تمدید و تقسیط هزینه بیمه شخص ثالث می باشد

 

کدخبر: 947707 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟