بازداشت ۲۶۰ فلسطینی در کرانه باختری از زمان آغاز آتش‌بس غزه

به گزارش رکنا،  «امانی سراحنه» مسئول اطلاع رسانی باشگاه اسرای فلسطین گفت که رژیم اشغالگر در مدت چهار روز آتش اعلامی تاکنون، اقدام به بازداشت ۲۶۰ فلسطینی در کرانه باختری و بیت المقدس شرقی کرده است.

سراحنه افزود: این اقدام اشغالگران در چارچوب حمله به شهرها و روستاهای فلسطین و تخریب و تجاوز به املاک و دارایی های فلسطینی ها انجام می‌گیرد.

مسئول اطلاع رسانی این نهاد غیر دولتی فلسطینی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) گذشته تاکنون ۳۲۶۰ فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کرده است.

امانی سراحنه اضافه کرد، بازداشت شدگان از سوی افسران دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی مورد بازجویی قرار می گیرند. برخی از آنها پس از چند ساعت یا چند روز آزاد می شوند. شما دیگری نیز بدون هیچ گونه اتهام یا محاکمه ای به مدت نامحدودی در بازداشت باقی می مانند.

اظهارات این فعال حقوق بازداشت شدگان فلسطینی در حالی است که انتظار می رود شامگاه امروز دوشنبه، چهارمین و آخرین مرحله تبادل اسرا بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس انجام شود که در صورت اجرای آن، رژیم اسرائیل شمار اسرای فلسطینی آزاد شده از زندان های این رژیم به ۱۵۰ نفر خواهد رسید و در مقابل آن جنبش حماس ۵۰ غیر نظامی صهیونیست را که همگی آنها زنان و کودکان هستند آزاد خواهد کرد. تبادل اسرا در چارچوب توافق آتش بس چهار روزه قابل تمدید انجام خواهد گرفت و براساس این توافق، امکان ورود کمک های انسانی به نوار غزه فراهم خواهد بود.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) گذشته عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد. رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد. این رژیم در نهایت، شکست در عملیات خود برای آزادسازی اسرایش را پذیرفت و تسلیم مقاومت شد.

کدخبر: 950082 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟