باند بزرگ قاچاق خودرو در خراسان رضوی متلاشی شد

به گزارش رکنا، حسین دشتبان دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی روز پنجشنبه افزود: این باند خودرو‌های خارجی را با پلاک موقت وارد و با ایجاد شبکه و آلوده کردن عوامل موثر در یک سری از دستگاه‌ها برای خودرو‌های یاد شده پلاک ملی صادر می‌کرد.

وی ادامه داد:دستگاه‌های ضابط در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز با شناسایی ۱۱ خودرو به ارزش بیش از هزار میلیارد ریال و توقیف آن‌ها برای عوامل موثر در ارتکاب این جرم به اتهام قاچاق سازمان یافته خودرو در مراجع قضایی و رسیدگی کننده، پرونده تشکیل دادند.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی همچنین از تصمیم این کمیسیون مبنی بر برخورد قاطع با موتور‌های سنگین قاچاق دارای بیش از ۲۵۰ سی‌سی سوخت خبر داد.

دشتبان افزود: موتور سیکلت‌های سنگین دارای بیش از ۲۵۰ سی سی سوخت که بر اساس دستورالعمل‌های صادره اسناد مثبته گمرکی نداشته باشند به عنوان قاچاق تلقی شده و حق تردد در مسیر‌های درون و برون شهری را ندارند.

وی ادامه داد: روز گذشته در نشست این کمیسیون که نمایندگان همه دستگاه‌های عضو اعم از اجرایی، امنیتی، نظامی، انتظامی و قضایی حضور داشتند مصوب شد که دستگاه‌های ضابط و کاشف از امروز با دارندگان این موتور سیکلت‌ها برخورد قاطعی در پیش گیرند و بدون هیچ مماشاتی آن‌ها را کشف و ضبط کنند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی با اشاره به استفاده ورزشی از این موتور‌ها گفت: اگر این وسیله برای ورزش استفاده شود، تنها حق استفاده در پیست‌های ورزشی مورد تایید مراجع امنیتی را دارد و برای انتقال تا پیست باید تابع اصولی باشند و با یدک کش تا پیست حمل شوند نه این که در داخل شهر جولان دهند.

دشتبان افزود: وزارت ورزش و جوانان بخشنامه‌ای برای وارد کردن موتور‌های سنگین برای افرادی که در سطح قهرمانی این ورزش را دنبال می‌کنند دارد، اما استفاده از این موتور‌ها فقط باید در پیست و به منظور ورزش موتورسواری باشد، ولی گزارش‌هایی رسیده از استفاده خارج از ضوابط از این موتورسیکلت‌ها و تردد بدون مجوز در سطح شهر‌ها و مسیر‌های استان و ایجاد آسیب‌های اجتماعی به نام ورزش حکایت دارد.

وی اضافه کرد: در این نشست مقرر شد که اداره کل ورزش و جوانان استان، فهرست مشخصی از ورزشکاران رشته موتورسواری را تهیه و به روزرسانی کند و به کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تحویل دهد تا از این طریق مشخص شود با چه افرادی مواجه هستیم و با مدیریت و برنامه ریزی دقیق و تعریف ضوابط مشخص از هرگونه سوءاستفاده در این زمینه پیشگیری شود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: پلیس راهور هم مکلف شده است در هر نقطه از جاده‌های استان چه در داخل شهر چه در مسیر‌های خارج از شهر و هر مکانی که موتورسیکلت‌های سنگین را مشاهده کرد آن‌ها را توقیف و ضبط کند و پس از تشکیل پرونده به مراجع رسیدگی کننده ارجاع دهد تا با مالکان آن‌ها مطابق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز رفتار شود.

دشتبان با اظهار نگرانی از افزایش تردد این موتور‌ها در داخل شهر و به ویژه در ایام پایانی هفته، از آسیب‌های مالی و اخلاقی استفاده از آن‌ها خبر داد و افزود: این موتور‌ها در داخل کشور امکان خرید و فروش رسمی ندارند.

کدخبر: 950879 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟