این مرد شیاد مستاجران تهرانی را در خیابان آواره کرد / به تازه عروس و داماد هم رحم نکرد + فیلم گفتگو و عکس

به گزارش اختصاصی رکنا،  امروزه افراد سوجو در سطوح گوناگون، با ترفندهای مختلف، دام‌های زیادی را برای افراد ناآگاه پهن می‌کنند تا با سودجویی از آنها کلاهبرداری کنند و به کسب ثروت برسند. در این وضعیت سخت اقتصادی نیز برخی با ارزان نشان دادن کالا یا دارایی خود به دنبال سوءاستفاده و ماهی گرفتن از آب گل آلود هستند.

در تازه ترین اتفاق، فردی 32 ساله که هیچ سابقه کیفری نداشت با آگهی خانه‌اش در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی، آن را به قیمت بسیار ارزان تر نسبت به دیگر خانه‌ها، به اجاره می‌گذاشت. همچنین شهروندانی که به دنبال خانه می‌گشتند تا با اجاره آن بتوانند سرپناهی برای خود و خانواده‌شان داشته باشند به دلیل قیمت پایین رهن و اجاره، در تله این فرد کلاهبردار می‌افتادند.

شیوه کلاهبردار به این روش بود که با طرف معامله قرار می‌گذاشت، خانه را به او نشان می‌داد و به دلیل خانه خوب و قیمت ارزان، فرد فریب خورده و کلاهبردار به املاکی می‌رفتند و کارهای اداری رهن خانه را انجام می‌دادند.

فرد فریب خورده که به خیال خودش، صاحب خانه و املاکی نیت بدی ندارند، پیش پرداختی به حساب مرد شیاد واریز می‌کرد اما پس از مدتی نه از خانه خبری بود و نه از صاحب خانه.

مرد فریبکار ، کلاه 30 نفر را با این روش برداشت ویکی از این شاکی‌ها در گفتگو با خبرنگار رکنا، عنوان کرد: این فرد ابتدا خانه را به من نشان داد و بعد به املاکی رفتیم و از من مبلغ 100 میلیون تومان دریافت کردند اما پس از مدتی خبری از آنها نشد و حتی زمانیکه همسرم برای پیگیری موضوع به جلوی در مغازه پدر مرد کلاهبردار رفته و از طرف دختر خانواده کتک خورده است.

در سناریوی دیگری تازه داماد تهرانی که به دنبال خانه برای شروع زندگی مشترک بود هدف این کلاهبرداری قرار گرفته و به رکنا گفت: با توجه به اینکه مرد جوان همراه پدر و خواهرش با روی خوش با ما صحبت می کردند به آنها اعتماد کردیم اما وقتی بخشی از پول پیش خانه را به حساب آنها واریز کردیم متوجه کلاهبرداری آنها شدیم.

وی ادامه داد: کلاهبردار به من وعده بازگشت پول را داد و با ارسال فیش واریزی به من، گفته بود که پولت را پس داده‌ام اما دروغ می‌گفت و آن فیش، جعلی بود.

به گزارش رکنا، به گفته معترضان، فرد کلاهبردار در این پرونده ، تنها نبود و خواهرش با او همکاری می‌کردند و حتی پلیس صاحب املاکی را دستگیر کرده است. برخی از فریب خوردگان پول پیش پرداخت را به کارتخوان خواهرش که در سوپرمارکت پدرشان کار می‌کرد، می‌زدند.

فریب خوردگان که پس از مدتی متوجه می‌شدند که سر آن ها کلاه رفته است با مراجعه به کلانتری از فرد کلاهبردار، شکایت می‌‎کنند و اما فرد فریبکار نیز به کار خود ادامه می‌دهد و پس از مدتی در دست پلیس می‌افتد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت عنوان کرد: کارآگاهان پایگاه 10 پلیس آگاهی در نخستین گام با اقدامات اطلاعاتی، هویت کلاهبرداران حرفه‌ای را شناسایی و آنها را در یک عملیات منسجم با هماهنگی قضایی در تهران دستگیر کردند.

جزییات کلاهبرداری از مستاجران خانه

سردار کارآگاه علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت اظهار کرد: با وقوع کلاهبرداری های متعدد از مستاجر‌ان در پایتخت ، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان پایگاه  دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: بنابرحساسیت موضوع کارآگاهان وارد عمل شدند و در تحقیقات میدانی خود پی بردند، 4 نفر با چرب زبانی و جعل اسناد چندین ملک را به 40 شاکی در تهران اجاره داده و پس از دریافت پول رهن متواری شده اند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت عنوان کرد: کارآگاهان پایگاه دهم پلیس آگاهی در نخستین گام با اقدامات اطلاعاتی، هویت کلاهبرداران حرفه‌ای را شناسایی و آنها را در یک عملیات منسجم با هماهنگی قضایی در تهران دستگیر کردند.

سردار ولیپورگودرزی متذکر شد: کارآگاهان با تحقیقات گسترده میدانی پی بردند متهمان قصد داشته تا مجدد این اعمال مجرمانه را انجام دهند، تصریح کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری با شگرد اجاره آپارتمان با قیمت کمتر از عرف بازار از 40 مال باخته اعتراف کردند.

وی  خاطرنشان کرد: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر مال باختگان در اختیار کارآگاهان  پایگاه دهم پلیس آگاهی قرار گرفتند

اعترافات مرد شیاد

متهم مقابل دوربین رکنا حاظر شد و با خبرنگار رکنا به صحبت پرداخت.

وی در پاسخ به این سوال که تا چه مبلغی کلاهبرداری کرده است، گفت: 2 میلیارد و 700 میلیون تومان کلاهبرداری کرده‌ام ولی پشیمانم و می‌خواهم پول شاکیان را برگردانم.

وی ادامه داد: من فریب مرد دیگری را خوردم، قرار بود با این پول هایی که به دست آوردیم مرد جوان سرمایه گذاری کند و بعد از آن پول های شاکیان پرونده را با سودش به من بازگرداند و من هم پول شاکیان را پس دهم اما مرد فریبکار سر من هم کلاه گذاشت و فرار کرد.

بلافاصله، افسر پرونده صحبت متهم را قطع کرد و به ما گفت: رقم کلاهبرداری، بیشتر است و در روزهای آتی آن را رسانه‌ای خواهیم کرد.

کلاهبردار دستگیر شده با عنوان اینکه قرار است خانه‌اش را به فروش بگذارد و با پول آن، ضرر متضررین را جبران کند، توضیح داد: مردم به راحتی در سایت‌های اینترنتی اعتماد نکنند و حواسشان را جمع کنند تا سر آن ها کلاه نرود.

افسر پرونده نیز با اشاره به اینکه خانه های ارزان قیمت، میتوانند تله‌ای برای افراد نیازمند باشد، نسبت به کلاهبرداری در این زمینه به شهروندان، هشدار داد.

یکی از شاکی های پرونده با تعجب و دروغگو خواندن متهم به خبرنگار ما گفت: او رقمی بسیار بیشتر از 3 میلیارد کلاهبرداری کرده است، این را می‌دانم که تنها از یک شخص 18 میلیارد کلاهبرداری کرده است.

باتوجه به سخت شدن اوضاع اقتصادی و ناتوانی برخی مردم برای خرید خانه، شهروندان عزیز مراقب باشند تا در دام افراد سودجو نیفتند و با آگاهی بیشتر نسبت به آگهی های اینترنتی  برخورد کنند.

 

 

کدخبر: 952081 ویرایش خبر
لینک کپی شد
دبیر گروه حوادث: حسین خزائی فر عرفان بیوک نژاد
آیا این خبر مفید بود؟