سرقت مسلحانه خونین پژو 206 در مشهد / سارق خطرناک با وینچستر شلیک کرد و پشت فرمان نشست + عکس
به گزارش رکنا، سید خلیل سجادپور ظهر 13آبان مرد ۸۰ ساله ای خودروی پژو ۲۰۶ خود را در مقابل منزل مسکونی اش در بلوار شهید کاوه متوقف کرد تا آن را به درون پارکینگ ببرد. او در حالی که خودرو را روشن گذاشته بود پیاده شد و در پارکینگ را گشود. در همین هنگام او به طرف خودرو بازگشت اما با مردی تنومند روبه رو شد که با خونسردی از کنار وی عبور کرد و قصد داشت پشت فرمان پژو بنشیند. پیرمرد راننده با دیدن این صحنه بی‌درنگ به سوی مرد قوی هیکل رفت تا از سرقت خودرو جلوگیری کند ولی سارق خطرناک ناگهان سلاح وینچستر را از زیر لباس‌هایش بیرون کشید و در حالی که پیرمرد را روی جدول حاشیه خیابان انداخته بود بی‌رحمانه به وی شلیک کرد که گلوله ها به پهلوی وی نشست و راننده کهن سال دیگر نتوانست عکس العملی از خود نشان دهد.

در این شرایط، سارق مسلح پشت فرمان پژو نشست و در حالی از صحنه شلیک وحشتناک گریخت که پیرمرد خون آلود روی آسفالت خیابان افتاده بود. لحظاتی بعد همسر راننده مجروح با دیدن این صحنه دلخراش به کمک شوهرش رفت و بدین ترتیب طولی نکشید که نیروهای امدادی از راه رسیدند و پیرمرد را به بیمارستان ولایت انتقال دادند.

 در همین حال فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی صبح روز گذشته در تشریح ماجرای دستگیری سارق مسلح خطرناک گفت: به دنبال وقوع این حادثه تاسف بار بلا فاصله گروه ورزیده‌ای از کارآگاهان با نظارت و هدایت مستقیم سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی وارد عمل شدند و تحقیقات میدانی گسترده‌ای را برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان سرقت مسلحانه مخوف آغاز کردند.

 

سردار سرتیپ محمد کاظم تقوی افزود: با توجه به این که جرایم مهمه در استان خراسان رضوی به صورت ویژه و شبانه روزی پیگیری می‌شوند، کارآگاهان در چند شاخه اطلاعاتی و عملیاتی به تحلیل‌های کارشناسی پرداختند و سرنخ‌هایی از تصاویر دوربین‌های ترافیکی و مدار بسته به دست آوردند که نشان می‌داد جوانی حدود ۳۴ ساله که کلاهی نیز بر سر دارد سرقت مسلحانه مذکور را انجام داده است.

سکاندار امنیت سرزمین خورشید با اشاره به بهره‌گیری کارآگاهان از توان پلیسی و امکانات و فناوری‌های نوین تاکید کرد: هنوز چند ساعت بیشتر از وقوع جرم نمی‌گذشت که تحقیقات محلی و اقدامات فنی به نتیجه رسید و تصاویری از سارق مسلح در اختیار گروه عملیاتی قرار گرفت. وی در ادامه این گفت و گوی اختصاصی تصریح کرد: اگرچه نگرانی پلیس از وضعیت مجروح حادثه موضوعی انکار ناپذیر بود و کارآگاهان روند درمان وی را نیز پیگیری می‌کردند اما همزمان گشت‌های انتظامی و منابع خبری پلیس فعال شدند و دامنه ردزنی‌های اطلاعاتی را به منطقه امیرآباد در شهرک شهید رجایی کشاندند چرا که ۱۰ ساعت رصدهای پلیسی بیانگر حضور سارق مسلح در منطقه مذکور بود.

بنابراین کارآگاهان در نیمه‌های شب مخفیگاه سارق مسلح را به محاصره درآوردند و او را هنگام عزیمت به سوی مخفیگاه در حالی به دام انداختند که مشخص شد او با همدستی پسرخاله‌اش قصد داشته است خودرو را به مبلغ 30میلیون تومان به فروش برسانند.

سرتیپ محمد کاظم تقوی با اشاره به ادامه عملیات شبانه خاطرنشان کرد: هنوز عقربه‌های ساعت به یک بامداد نرسیده بود که کارآگاهان در عملیات ضربتی دیگری موفق شدند پسرخاله ۲۳ ساله سارق مسلح را نیز دستگیر و به مقر انتظامی انتقال دهند. مقام ارشد پلیس خراسان رضوی تاکید کرد: بررسی‌های تخصصی بیانگر آن بود که سارق مسلح خطرناک پرونده‌ای نیز به اتهام شلیک در نزاع مسلحانه دارد که در شعبه ۲۱۵ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد و زیر نظر قاضی مجتبی حیدری رسیدگی می‌شود.

 
وی به کشف سلاح وینچستر آماده شلیک به همراه مقادیری مهمات از مخفیگاه سارق مذکور اشاره کرد و گفت: متهمان این پرونده که «محمد -پ» (سارق مسلح) و «علیرضا- ر» (مالخر و واسطه اوراق خودرو برای فروش) نام دارند از افراد سابقه دار و حرفه‌ای هستند که با دستورات قضایی شبانه از سوی قاضی قنبری راد (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) در بند پلیس گرفتار شدند و تحقیقات برای ریشه‌یابی جرایم احتمالی دیگر آنان همچنان ادامه دارد.
کدخبر: 952545 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟