کارچاق کن پر ادعا دستگیر شد / در شوش لو رفت + جزییات

به گزارش رکنا، مسلم کرم اللهی دادستان عمومی وانقلاب شوش افزود: تعدادی از شهروندان شهرستان شوش از فردی که با ‌توسل به اقدامات متقلبانه و ادعای واهی اعمال نفوذ در پرونده‌های قضایی، اقدام به اخذ پول کرده بود شکایت کردند که این موضوع موجب شد تا حفاظت اطلاعات دادگستری شهرستان شوش پیگیری این پرونده را به عهده بگیرد.

وی ادامه داد: متهم این پرونده در رصد اطلاعاتی نامحسوس حفاظت اطلاعات دادگستری شهرستان شوش قرار گرفت که با جمع‌آوری دلایل و مدارک کافی، این متهم شناسایی و دستگیر شد.

دادستان عمومی وانقلاب شوش با تاکید بر اینکه این متهم دارای شغل آزاد بوده و هیچ‌گونه رابطه قراردادی، شغلی یا استخدامی با دستگاه قضایی ندارد، بیان کرد: عناوین اتهامی این فرد، کلاهبرداری و ادعای اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی در پرونده‌های قضایی است.

وی افزود: متهم دستگیر شده هم اکنون با قرار تامین کیفری در بازداشت به سر می‌برد و تحقیق درخصوص اتهامات وی ادامه دارد که نتایج آن به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

کرمی‌الهی تصریح کرد: شکل‌گیری ذهنیت اشتباه و برخلاف واقع نسبت به دستگاه قضایی در بسیاری از مواقع به اشخاصی بازمی‌گردد که به‌هیچ‌ عنوان ارتباطی با قوه قضائیه ندارند و فقط با توسل به اعمال متقلبانه و جعل عنوان، اقداماتی را به نام دستگاه قضایی انجام می‌دهند و موجب ایجاد شائبه در سطح جامعه می‌شوند.

وی ادامه داد: مالباختگان می‌توانند برای پیگیری مطالبه و شکایت خود درخصوص این متهم به شعبه سوم بازپرسی دادسرای عمومی وانقلاب شهرستان شوش مراجعه کنند.

قوه قضاییه هیچ خط قرمزی در برخورد با مظاهر فساد در درون و پیرامون خود ندارد

دادستان عمومی وانقلاب شوش تاکید کرد: هیچ خط قرمزی در مسیر مبارزه با مظاهر فساد در درون و پیرامون دستگاه قضایی وجود ندارد و با افرادی که با اعمال متقلبانه و سوءاستفاده از عناوین جعلی به اعتماد عمومی مردم نسبت به دستگاه قضایی آسیب می‌زنند، قاطعانه و بدون اغماض برخورد می‌شود.

وی با اشاره به دستگیری چندین کارچاق کن و کلاهبردار طی چند ماه اخیر در شوش ادامه داد: طی چند ماه گذشته، چندین کلاهبردار که با عناوین مختلف از ناآگاهی شهروندان سوء استفاده کرده بودند توسط دستگاه قضایی شناسایی و دستگیر شدند.

کرم الهی گفت: از همه شهروندان درخواست داریم که درصورت مواجهه با چنین مواردی، موضوع را به سرعت به حفاظت اطلاعت دادگستری شهرستان شوش اطلاع دهند.

  براساس اعلام رئیس کل دادگستری خوزستان تنها طی ۶ ماه نخست امسال ۱۷ نفر کارچاق کن با ادعای نفوذ در پرونده‌های قضایی در راستای مبارزه با فساد برون و درون دستگاهی و با اقدامات اطلاعاتی مرکز حفاظت اطلاعات دادگستری استان، بازداشت و با قرار متناسب راهی زندان شدند.

علی رنجکش

کدخبر: 954229 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟