اعدام قاتل مسلح در کرج + عکس و جزئیات

به گزارش رکنا، حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری البرز گفت: تیر سال گذشته فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد یک خودروی ال ۹۰ در محله اوقافی‌های کرج که به نسبت شلوغ و پرتردد است ناگهان مقابل یک تعمیرگاه خودرو توقف کرد و سه نفر از خودرو پیاده شدند، دو نفر از آن‌ها مجهز به سلاح گرم از نوع «وینچستر» و یک نفر دارای سلاح سرد بود آنها بلافاصله شروع به حمله و تیراندازی به 7 نفری کردند که در تعمیرگاه بودند.

در این درگیری تعدادی زخمی و یک نفر از حاضران در تعمیرگاه به ضرب گلوله به قتل رسید. پس از این حادثه بلافاصله پرونده‌ای در دادسرای عمومی و انقلاب کرج تشکیل شد و تحقیقات نشان داد چند روز قبل، مقتول با برادرزاده 2 نفر از مهاجمان درگیر شده و او را تهدید کرده بود. در پی آن قاتل به همراه یکی از برادران خود و چند نفر از دوستانشان تصمیم گرفتند برای انتقام سراغ مقتول بروند بنابراین پس از تهیه اسلحه اقدام به درگیری و قتل کردند.

وی با اشاره به اینکه در این حمله، سه نفر در صحنه درگیری و دو نفر هم داخل خودرو بوده‌اند اضافه کرد: میلاد قاتل اصلی به اتهام محاربه و قتل عمد تحت تعقیب قرار گرفت و پس از حدود 2 ماه فرار دستگیر شد، همچنین برادر وی نیز که مسلح بوده بعد از این حادثه و حین تعقیب و گریز، در یک درگیری مسلحانه با مأموران کشته شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه متهم اصلی در این پرونده علاوه بر قتل عمد به اتهام محاربه نیز تحت تعقیب قرار گرفت متذکر شد: در پرونده مربوط به «محاربه» از سوی دادگاه انقلاب استان البرز برای متهم مجازات اعدام صادر شد که با تأیید رأی صادره در دیوان عالی کشور و طی تشریفات قانونی، حکم اعدام در ندامتگاه مرکزی کرج به اجرا درآمد. اولیای دم به شرط اجرای مجازات اعدام بر اساس اتهام محاربه از اجرای مجازات آتی قصاص صرفنظر کردند و به همین دلیل اجرای حکم به اتهام محاربه اجرا شد.

فاضلی هریکندی با اشاره به حساسیت و توجه ویژه در دادگستری کل استان البرز در پرونده‌هایی که امنیت و آسایش عمومی را سلب کرده و احساسات جامعه را جریحه‌دار می‌کند، تصریح کرد: در این پرونده‌ها هیچ‌گونه مماشات و مسامحه در قبال متهمان وجود ندارد و ضمن در بازداشت بودن متهمان تا زمان صدور و اجرای حکم، این پرونده‌ها با دقت و سرعت مورد رسیدگی قرار گرفته و اشد مجازات قانونی برای مرتکبان تعیین و به اجرا گذاشته می‌شود.

کدخبر: 955323 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟