قاتلی که خودش را جای مقتول جا زده بود بازداشت شد

به گزارش رکنا، مردی بعد از اینکه برادرش را کشت، خودش را پنهان کرد تا وانمود کند او به قتل رسیده و برادرش جنایتکاری فراری است.

 22 اسفند سال 1400 دختر و پسری جوان با مراجعه به یکی از کلانتری‌های اصفهان از مفقودشدن چند روزه پدر خود خبر دادند و عنوان کردند تنها عمویشان که در خارج از کشور زندگی می‌کرده به تازگی به ایران آمده و پدرشان با خودروی وی به بیرون رفته و دیگر به خانه مراجعه نکرده و به احتمال زیاد پدر آنها توسط برادر خود به قتل رسیده است.

پس از این اظهارات پرونده‌ای تشکیل و برای تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی استان اصفهان ارجاع شد و تیمی از کارآگاهان به جست‌وجو برای یافتن سرنخ هایی از این ماجرا پرداختند.

جستجوهای کارآگاهان ادامه داشت تا اینکه خودرویی که شاکیان مشخصات آن را اعلام کرده بودند به صورت بلاصاحب در اطراف یکی از شهرهای اصفهان کشف و مشخص شد خودرو متعلق به برادر بزرگتر بوده و توسط خود او در این مکان رها شده است.

تمام شواهد و قرائن و سرنخ‌های پلیس حاکی از این بود که برادر بزرگتر، برادر کوچکتر خود را به قتل رسانده و فرزندانش برای اینکه پدرشان گرفتار نشود داستان را وارونه جلوه داده و عموی خود را قاتل پدر خود معرفی کرده‌اند اما از طرفی دیگر هیچ گونه ردی از فرد قاتل و جسد مقتول وجود نداشت با این حال پرونده همچنان مفتوح بود و کارآگاهان به جست‌وجوهای خود در این زمینه ادامه دادند تا اینکه با گذشت 2 سال از وقوع حادثه رد پای برادر بزرگتر که با هویت جعلی در یکی از شهر های شمالی کشور به صورت مخفیانه زندگی می‌کرد، پیدا شد.

با پیدا شدن مدارک و مستنداتی مبنی بر مخفیگاه برادر بزرگتر بلافاصله تیمی از کارآگاهان اداره جرایم جنایی این پلیس پس از اخذ مجوز از مرجع قضائی به محل اعزام و آذر ماه سال جاری در یک عملیات ضربتی فرد مذکور را دستگیر و به اصفهان منتقل کردند.

متهم با اینکه در بازجویی‌ها از جرم قتل برادر خود طفره رفته و به دنبال منحرف کردن دوباره کارآگاهان بود اما نهایتاً هنگامی که با مدارک و مستندات محکم پلیس مواجه شد لب به اعتراف گشود و با اقرار به قتل برادر کوچکتر خود عنوان کرد روز حادثه با برادرم به دفتر کارم رفته و آنجا بر سر مسائل مالی و ارث و میراث با او به مشاجره پرداختم و در همین حین او را به درون چاه 18 که در دفترم بود، پرت کردم و سپس دو متر از چاه را با بتن پر کردم و بعد روی آن نخالخه ساختمانی ریختم و برای صحنه سازی خودرو را در خارج از اصفهان رها کردم و خودم هم به یکی از شهر های شمالی کشور متواری شدم تا جوری صحنه سازی شود که برادرم من را به قتل رسانده و به خارج از کشور رفته است.

با اعتراف صریح متهم به قتل، کارآگاهان به محل دفتر وی اعزام شدند و با استفاده از دستگاه های مجهز توانستند طی 6 شبانه روز کار حفاری نهایتاً جسد مقتول که برادر 55 ساله قاتل بود را از داخل چاه بیرون بکشند.

با پیدا شدن جسد مقتول و اعترافات قاتل، پرونده تکمیل شد و فرزندان متهم که در محل قتل حضور داشته و نسبت به پنهان کردن جسد و همچنین فراری دادن پدر خود با او همکاری داشتند و همچنین با طراحی سناریوی قتل پدر خود قصد گمراه کردن پلیس و اخلال در پرونده قتل داشتند، دستگیر و هر 3نفر برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

 

کدخبر: 955660 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟