این زورگیران خشن زن و مرد برایشان فرقی نداشت / برای سرقت دست به قمه می شدند + فیلم گفتگو و عکس

به گزارش خبرنگار رکنا، چندی قبل کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران در جریان سرقت و زورگیری های خشن 4 جوان قرار گرفتند و تحقیقات برای دستگیری این دزدان در دستور کار تیم پلیسی قرار گرفت.

کارآگاهان خیلی زود با بررسی فیلم دوربین های مداربسته و تحقیق از شاکیان پرونده به سرنخ های پلیسی رسیدند و خیلی زود متهمان در عملیات های پلیسی دستگیر شدند.

این سارقین که میانگین سنی آنها بین 17 تا 25 سال است در محل های خلوت شهر و یا اتوبان شهید همت و شهید حکیم با موتور پلاک مخدوش  دست به زورگیری های خشن زده و به سرعت فرار کرده اند که با بازبینی فیلم دوربین های مداربسته در محل های سرقت در مدت کمتر از یک ماه هر 4 نفر بازداشت شدند.

سرهنگ گودرز داوری رییس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران درخصوص دستگیری این دزدان حرفه ای به رکنا گفت: در راستای مبارزه با سارقین خشن کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران با بررسی میدانی و تصاویر به دست آمده از سارقان حین سرقت موفق به شناسایی ۴  نفر از سارقین زور گیر و خشنی شدند که با تهدید شهروندان به وسیله چاقو و قمه اقدام به سرقت موبایل آنها می کردند.

وی افزود:کارآگاهان پایگاه 3 پلیس آگاهیموفق شد در یک عملیات غافلگیرانه هر ۴ نفر دستگیر و به 100فقره  سرقت معترف  و تاکنون 30 نفر از شکات شناسایی شدند و در بررسی ها مشخص شد دزدان در این زورگیری های خشن 3 نفر را مجروح کردند.

سرهنگ داوری در انتها افزود : تحقیقات در خصوص شناسایی مالخر و کشف اموال مسروقه همچنان ادامه دارد.

گفتگو با شاکیان پرونده

شاکی اول

خانم 37 ساله خانه دار

ساعت 9 شب هنگام پیاده کردن خواهرم در یکی از خیابان های شمال تهران وقتی برای خداحافظی از او پیاده شدم در عرض چند ثانیه یک پسر تقریبا 18 یا 19 ساله به من نزدیک شد و سعی کرد گوشی موبایلم را به زور بگیرد، من ابتدا همه تلاشم را کردم تا در برابرش مقاومت کنم اما ناگهان قمه از را جیبش خارج کرد و نزدیک پهلوی من گذاشت و با تهدید به گفت اگر موبایلت را ندهی و مقاومت کنی چاقو را در کمرت فرو میکنم و من هم از ترسم موبایلم را به او دادم وسریع سوار موتوری که منتظرش بود شد و فرار کرد و من همان لحظه به پلیس گزارش سرقت تلفن همراهم را اعلام کردم.

شاکی دوم

خانم 30 ساله کارمند

ساعت 8 صبح بود که برای رفتن به سر کار از خانه خارج شدم من در حال نگاه کردن گوشی موبایلم بودم که ناگهان یک مرد گوشی را از من قاپید و شروع به دویدن کرد من هم به دنبالش دویدم و مردم نیز به دنبال او دویدند که سارق خشن قمه اش را از جیبش خارج کرد و با تهدید سوار موتور شد و فرار کرد گوشی من حدود 100 میلیون تومان بود و به راحتی تمام اطلاعاتم از دستم رفت تا اینکه بعد از یک ماه پلیس با من تماس گرفت و اعلام کرد که سارق بازداشت شد.

شاکی سوم

خانم 41 کارمند

ساعت 7:30 صبح در ایستگاه اتوبوس منتظر بودم که یک مرد جوان در عرض 30 ثانیه از پشت سرم به من نزدیک شد و گوشی من راقاپید و به سرعت فرار کرد من اصلا نفهمیدم چقدر زمان برد و آنقدر شوکه شده بودم که تا چند دقیقه به اطراف نگاه میکردم تا اینکه به خودم آمدم و با پلیس تماس گرفتم.

قیمت گوشی این خانم حدود 50 میلیون ارزش مالی داشت.

شاکی چهارم

آقای 35 ساله سرقت زنجیر طلا از گردنش

صبح زود در حال عبور از پل عابر پیاده بودم که در هنگام پایین آمدن از پله ها متوجه ایستادن یک موتورسیکلت شدم اول اهمیت ندادن اما یکدفعه یک پسر ریز نقش به سمتم حمله کرد قمه اش را در آورد و دستش را به سمت گردنم برد و زنجیر طلای گردم را کشید با چاقو به من ضربه ای زد و  سوار موتور شد و فرار کرد.

شاکی پنجم

پسر 19 ساله دانشجو

این شاکی که به شدت از ناحیه سر مجروح شده بود پدرش را به نمایندگی خودش به آگاهی فرستاده بود او از روز حادثه گفت: پسرم برای رفتن به دانشگاه از خانه خارج شد و بعد از نیم ساعت زنگ در خانه را زد وارد اسانسور شد و جلوی در آپارتمان متوجه شدیم از ناحیه سر و دستش دچار خونروزی شدیدی شده وقتی علت را از او پرسیدم گفت دو موتور سوار به من نزدیک شد به زور سعی کرد موبایلم را از جیبم خارج کند وقتی مقابله کردم دستانم را هم بریدن و قتی زورم به آنها نرسید سوار موتور شدند و فرار کردند .

به گفته پدر این مالباخته این پسر از لحلظ جسمانی و روحی به شدت آسب دیده است.

گفتگو با متهم

چند سال داری؟

18 سال

میزان تحصیلاتت چیست؟

سواد ندارم

چرا به جای اینکه سرقت کنی به کار دیگری مشغول نشدی؟

چون سواد نداشتم کار پیدا نمی کردم

سابقه سرقت داشته ای؟

خیر

چرا اقدام به سرقت موبایل کردی؟

چون پول خوبی به دست می آوردیم

چند همدست داشتی؟

3 نفر

از کجا آنها را می شناختی؟

از بچگی با هم دوست بودیم

چرا برای دزدین گوشی از قمه و چاقو استفاده می کردی؟

برای اینکه مردم را بترسانم

یعنی قصد آسیب زدن به آنها را نداشتی؟

چرا وقتی در برابرم مقاومت می کردند چند نفر از آنها رابا چاقو زخمی کردم

وقتی مردم را می ترساندی چه احساسی پیدا می کردی؟

احساس قدرت می کردم و این کار به من و دوستانم حس قدرت می داد

گوشی هایی که سرقت کرده را به چه کسی فروختی؟

در بازار مولوی به یک مالخر فروختم او هم گوشی ها را به خارج از کشور می فرستاد

چند بار سرقت کرده ای؟

تعدادش زیاد است نمی دانم دقیقا چند گوشی دزدیده ام

چقدر پول به دست آوردی؟

نمی دانم حسابش را نکرده ام

دلیل خالوبی روی دستانت چیست؟

از روی دست خلافکاران دیگر تقلید می کردم

گفتگو با همدست سارق

چند سال داری؟

25 سال

چند وقت است سرقت میکنی؟

8یا 9 ماه است

چند گوشی سرقت کرده کرده ای؟

تعدادش آنقدر بالا بوده که حسابش را ندارم

چرا دست به سرقت می زدی؟

پول خوبی گیرمان می آمد

 قبول داری دوستت یعنی سارق اصلی با قمه به مردم حمله می کرد و انها را مجروح کرده است؟

بله اما خیلی پشیمانیم

 

کدخبر: 956691 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ندا خدایاری
آیا این خبر مفید بود؟