زایمانی به شدت‌ نادر در آمریکا / دو بار در دو روز + عکس

به گزارش رکنا ؛ یک زن آمریکایی با رحمی دوگانه طی ۲۰ ساعت و در دو روز دو بار زایمان کرد و دو دختر به دنیا آورد. چنین بارداری نادری «یک در یک میلیون» اتفاق می‌افتد.

یک زن آمریکایی با رحمی دوگانه طی ۲۰ ساعت و در دو روز دو بار زایمان کرد و دو دختر به دنیا آورد. چنین بارداری نادری «یک در یک میلیون» اتفاق می‌افتد.

کلسی هچر ۳۲ ساله روز سه شنبه در زایمان اولش یک دختر و در روز چهارشنبه هم دختر دیگرش را در بیمارستان دانشگاه آلاباما بیرمنگام به دنیا آورد.

این دو نوزاد به عنوان دوقلوهای همزاد توصیف می‌شوند هر چند که تولدها جداگانه‌ای داشته‌اند.

کلسی هچر پیش از این سه بارداری سالم قبلی داشت. او این بار هم فکر می‌کرد که تنها در یک رحم باردار است، تا این که در سونوگرافی دریافت که نوزاد دیگری هم در رحم دوم او وجود دارد.

خانم هچر گفته اکنون به خانه بازگشته و می‌تواند از تعطیلات کریسمس لذت ببرد.

زمانی که کلسی هچر ۱۷ ساله بود به او گفته شد که دارای رحم دو تایی (uterus didelphys) است که به گفته بیمارستان دانشگاه آلاباما یک ناهنجاری مادرزادی نادر توصیف می‌شود که تنها ۰.۳ درصد از زنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گفته این دانشگاه احتمال باردار شدن در هر دو رحم حتی بسیار نادرتر است و این اتفاق «یک نفر در یک میلیون» است.

موارد گزارش شده در سراسر جهان بسیار نادر است. در سال ۲۰۱۹، یک پزشک در بنگلادش به بی‌بی‌سی گفت که زنی در این کشور یک ماه پس از آن که نوزادی نارس بدنیا آورد، از طریق رحم دومش توانست دوقلو زایمان کند.

کدخبر: 957436 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟