باند سازمان یافته سقط جنین در گیلان / کارمندان دولتی سرشاخه این باند بودند+ جزییات

به گزارش رکنا، محمد جلایی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان عصر دوشنبه در نشست با دبیر مجمع ملی جوانی جمعیت کشور با بیان اینکه متأسفانه استان گیلان پیرترین استان کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: در بررسی علل تحدید جمعیتی، نمی‌توان تنها به عوامل معیشتی صرف یا فرهنگی صرف اکتفا نمود، بلکه عوامل امنیتی و برنامه ریزی دقیق دشمنان نیز نقش بسزایی دارد.

وی با اشاره به دستگیری یک باند سازمان یافته سقط جنین در استان گیلان افزود: در بین سرشاخه‌های این باند که دستگیر شده‌اند تعدادی از کارکنان دولتی و ماما نیز حضور دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال امنیتی کردن موضوعات فرهنگی و اجتماعی است، تصریح کرد: دشمنان ملت ایران با توجه به اینکه امکان تقابل نظامی با جمهوری اسلامی را میسر نمی بیند، تمام توان خود را به کار بسته‌اند از طریق روش‌های دیگر از جمله تحدید جمعیتی، مردم ایران را از پای درآورند.

جلایی با بیان اینکه در تحلیل عوامل جوانی و پیری جمعیت، باید زنجیره‌ای از مسائل مختلف اجتماعی، اقتصادی و امنیتی را بررسی کنیم، اضافه کرد: امروز همه مسؤولان و آحاد جامعه باید، تلاش جهت جوانی جمعیت را به عنوان تکلیف شرعی و قانونی خود بدانند.

وی افزایش آمار سقط جنین را نشان از ظهور جاهلیت مدرن دانست و گفت: امروز همه دشمنان و شیاطین عالم از طریق ترویج همجنسگرایی، اشاعه فحشاء و ترویج سقط جنین به دنبال تحدید نسل انسانی هستند و ما نیز به عنوان پیروان همان پیامبری که در مقابل جاهلیت عرب و زنده به گور کردن دختران ایستاد، وظیفه داریم با جاهلیت مدرن و سقط جنین مبارزه کنیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری با تاکید بر اینکه در مبارزه با تحدید جمعیتی باید شدیداً از جزیره‌ای عمل کردن پرهیز شود، ادامه داد: در همین راستا باید همه دستگاه‌های متولی به درستی به وظایف سلبی و ایجابی خود عمل کنند.

جلایی تحول اساسی در حوزه بهداشت و درمان و اتخاذ رویکرد جدی در مقابله با تحدید جمعیتی را از پیش نیازهای لازم در این زمینه عنوان کرد و افزود: در زمینه سلبی و مبارزه با افراد متخلف در این حوزه نیز نیازمند برخورد قانونی سخت و بدون اغماض با عوامل و متخلفان هستیم.

وی بر لزوم برنامه ریزی دقیق جهت تولید و اجرای برنامه‌های فرهنگی اثربخش در این زمینه تاکید کرد و اظهار داشت: اتخاذ سیاست‌های تشویقی و حمایتی به ویژه فراهم آوردن شرایط دورکاری برای بانوان کارمند را از جمله مواردی است که می‌تواند زمینه جوانی جمعیت و تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری را فراهم کرد.

کدخبر: 958270 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟