قتل خانوادگی در کرمان / قاتل 18 ساله قصاص نشد

به گزارش رکنا، حجت الاسلام محمدامیر ابراهیمی معاون دادگستری استان کرمان امروز ۱۱ دی ماه با اعلام این خبر گفت: در سال ۱۴۰۰ بر اثر درگیری خانوادگی پسر نوجوانی یکی از اعضای خانواده خود را به قتل رسانید که پس از طی مراحل قانونی، حکم مراجع قضایی به جرم قتل عمد محکوم به قصاص نفس تایید و قاتل در انتظار اجرای حکم بود.

وی افزود: با ورود مؤثر اعضای شورای حل اختلاف کانون اصلاح و تربیت و پس از چندین جلسه سازش در مدت دو سال، نهایتاً اولیاء دم از حق قانونی خودگذشتند و رضایت کامل و بی قید و شرط خود را با گذشت و ایثار اعلام نموده و پرونده پس از دو سال به مصالحه ختم شد.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان ضمن اشاره به حدیث پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله درباره آشتی دادن میان دو نفر گفت: به فرموده پیامبر اسلام، اصلاح و سازش میان مسلمانان برای انسان بالاترین صدقه و احسان به شمار می‌آید.

وی افزود: اگر عموم مردم جامعه ارزش صلح و سازش و حیات دادن به یک انسان اصلاح شده و نادم را نزد خدا و رسولش بدانند و فرهنگ سازش، ایثار و گذشت در جامعه اشاعه پیدا کند، قطعاً از بروز بسیاری از جرائم پیشگیری می‌شود و جامعه به سمت آرامش سوق پیدا می‌کند و آثار روانی بعدی در افراد تقلیل می‌یابد .

حجت الاسلام ابراهیمی از زحمات کارکنان توسعه حل اختلاف شورای حل اختلاف ویژه کانون اصلاح و تربیت و همچنین اقدام انسان دوستانه خانواده مرحوم که با گذشت خود ضمن اعطاء حیات انسانی به قاتل نادم، زمینه توسعه و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه را فراهم کردند، قدردانی نمود.

کدخبر: 959872 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟