ماجرای عجیب حادثه فرود یک هواپیمای مسافربری خارج از فرودگاه قشم!

به گزارش رکنا، ناصر رجبی ‌ اظهار داشت: حادثه فرود یک هواپیمای مسافربری در یک باند محلی خارج از فرودگاه قشم صحت نداشته و چنین اتفاقی رخ نداده است.

این در حالی است که ساعاتی پیش خبری بروی سایت سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر صدور هشدار ایمنی برای پرواز به فرودگاه قشم منتشر شد.

در خبر منتشر شده آمده است: سازمان هواپیمایی کشوری طی اطلاعیه ای اعلام کرد درپی وقوع حادثه جدی اقدام به فرود یکی از هواپیماهای مسافربری کشور در یک باند محلی خارج از فرودگاه قشم، مخاطره وجود یک باند محلی هواپیماهای سبک و فوق سبک با موقعیت موازی با باند فرودگاه قشم وطول تقریبی2200 متردر نزدیکی و جنوب باند اصلی فرودگاه مذکور شناسایی شد.

در ادامه این خبر آمده است: مشخصات این باند محلی تاکنون در نشریه هوانوردی کشور(AIP) و سایر نرم افزارهای مورد استفاده هوانوردی درج نشده است.

بنابراین با توجه به ضرورت ارتقای ایمنی و پیشگیری از تکرار حوادث مشابه برای پرواز به مقصد فرودگاه قشم، سازمان هواپیمایی کشوری نسبت به صدور هشدار ایمنی به واحدهای عملیات و ایمنی شرکت‌های هواپیمایی اقدام کرد و برهمین اساس ضروری است خلبانان درخصوص مخاطره مذکور قبل از پرواز توجیه از اهمیت این موضوع مطلع شوند.

همچنین پیگیری برای درج مخاطره در نشریات هوانوردی از سوی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در حال انجام است.

فرودگاه بین المللی قشم یکی از فرودگاه های بزرگ و مطرح کشور است که طول باند آن مناسب برای فرود هواپیماهای پهن پیکر است و توان سرویس دهی به تمامی هواپیماهای عبوری و پهن پیکر (به جزء ایرباس 380) را در این منطقه دارد.

قرار گرفتن فرودگاه بین المللی قشم در این منطقه از خلیج فارس، فرصت مناسبی برای ارایه خدمات مناسب به هواپیماهای کوچک و بزرگ در مسیرهای داخلی و خارجی است.

کدخبر: 960690 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟