اهمیت نقش رسانه‌ها و فضای مجازی در پیشگیری از اعتیاد

به گزارش رکنا، دکتر محمد زارعی معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد گفت: فضای مجازی امروزه، بخش جدایی‌ناپذیر زندگی انسان‌ها و به نوعی زندگی دوم آنان ‌شده است و زندگی فردی و اجتماعی مردم را تحت تأثیر قرار داده است.

وی بر ارتقای دانش عمومی مردم توسط کاربران آگاه به پیامدهای انواع مواد مخدر و مجازات‌های در نظر گرفته شده برای مجرمین موادمخدر تاکید کرد.

دکتر محمد جمالو، معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد نیز بیان داشت: انسان‌ها به دلیل شرایط موجود، رسانه های فراگیر و چهره های شناخته شده را به‌عنوان الگوی خود انتخاب کرده‌اند و حتی فرزندانمان نیز به شدت تحت تاثیر هستند.

وی تاکید کرد: در فضای رسانه ای جدید باید اقدامات پیشگیرانه را مورد توجه قرار دهیم.

جمالو از اهدای جایزه ویژه «یاریگران زندگی» به فیلم های تاثیرگذار با موضوعات اعتیاد در جشنواره فیلم فجر امسال ‌و نیز مشارکت در دیگر جشنواره ها خبر داد.

حمید خواجه نژاد مشاور دبیرکل و مدیرکل روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت هم افزایی با رسانه ها گفت: تدوین سند راهبردی روابط عمومی ستاد را در راستای اهداف و برنامه ریزی نظام مند، منسجم و بلند مدت با بهره گیری موثر و هدفمند از رسانه و فضای مجازی در دستور کار داریم.

همچنین دبیران استان‌های سیستان و بلوچستان، فارس، خراسان رضوی و خراسان جنوبی نیز به صورت ویدئو کنفرانسی مباحثی را در خصوص نقش فضای مجازی در حوزه‌های مختلف مبارزه با موادمخدر بیان کردند.

در پایان این نشست از دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با موادمخدر دو استان گلستان و البرز به دلیل عملکرد مطلوب تجلیل شد.

کدخبر: 964107 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟