کلاهبرداری با رنگ و بوی روز پدر/ هشدار؛ مراقب این افراد باشید!

به گزارش رکنا : سودجویان کام مردم را در روزهای شیرین نیز، تلخ می‌کنند و از هر فرصتی برای عملی کردن نیت شوم خود استفاده می‌کنند.

با فرا رسیدن مناسبت‌های مختلف، افراد سودجو و کلاهبردار، کیسه طمع خود را بزرگ‌تر می‌کنند و با طعمه فریب به سراغ مردم مظلوم می‌روند و برخی از شهروندان نیز فریب می‌خورند و شکار این کلاهبرداران سنگدل می‌شوند.

برای مثال، یکی از شگرد افراد سودجو و کلاهبردار، ارسال پیامک با مضمون فروش کالا برای روز پدر است که با تبلیغ کالای خود و فروش آن با قیمتی بسیار پایین‌تر، مردم را وسوسه به خرید اینترنتی می‌کنند اما غافل از اینکه نه خبری از کالا است و نه دیگر پولشان را می‌بینند.

علیرضا طباطبایی هاشمی، وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس فضای مجازی درباره این ترفند افراد سودجو هشدار داد و گفت: یک‌سری از کلاهبرداران برای دسترسی به حساب افراد و اغفال آنها یک سری از محصولات را به قیمت کمتر برای فروش می‌گذارند تا دیگران وسوسه به خرید شوند و سپس دست به کلاهبرداری می‌زنند.

وکیل پایه یک دادگستری در ادامه گفتگوی خود با اشاره به آلوده بودن لینک‌های خرید، خاطرنشان شد: مردم حتما کالاها را از فروشگاه‌های معتبر خرید کنند و به هر پیامکی که دارای تخفیف است توجه نکنند. همچنین شهروندان از کلیک کردن روی لینک‌هایی که به بهانه‌های مناسبت‌های مختلف ارسال می‌شوند، خودداری کنند.

 بسیاری از پیامک هایی که به بهانه مناسبت خاصی ارسال می‌شوند، حاوی لینکی آلوده هستند تا از طرق همان لینک فضای گوشی شما را ویروسی و یا از طرق آن حساب بانکی شما را خالی کنند.

حمدرضا فدائیان، رئیس پلیس فتا سمنان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: افراد باید دقت داشته باشند که در دام افراد سودجو و فرصت طلبی که از هر موضوعی برای کلاهبرداری و اقدامات مجرمانه استفاده می‌کنند، گرفتار نشوند.

 

کدخبر: 966689 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟