سرقت های سریالی و ماهرانه زوج تبهکار از سوئیت های اجاره ای / به راحتی دزدی می کردند + جزییات

به گزارش رکنا، مرد جوان آنچه می‌دید باور نمی‌کرد. تلویزیون روی دیوار نبود، هیچ وسیله برقی‌ای درون آشپزخانه نبود، حتی کولر پشت پنجره نیز باز شده بود. این درحالی بود که ۲۴ ساعت قبل تمام این وسایل سرجایشان بود و سوئیت را با تمام همین وسایل اجاره داده بود، از زن و مردی که سوئیت را اجاره کرده بودند نیز خبری نبود.

با اعلام موضوع به پلیس و حضور مأموران در غرب مشهد، مشخص شد که زوجی جوان پس از اجاره سوئیت وسایل باارزش آن را دزدیده‌اند و به شگردی مرموزانه هیچ سرنخی از خود به جا نگذاشته‌اند که همین موضوع نشان می‌داد پلیس با چند مجرم حرفه‌ای روبه‌روست. مأموران از مالک سوئیت خواستند تا مدارک شناسایی مستأجرش را ارائه کند که فقط یک کارت ملی از آن‌ها گرفته بود و بررسی‌های بعدی نیز نشان داد که همان کارت نیز سرقتی است.

با مشخص‌شدن سرقت‌های مرموزانه از این سوئیت در غرب مشهد که احتمال افزایش سرقت ها نیز وجود داشت، سرهنگ احمد نگهبان، رئیس پلیس مشهد، رسیدگی به پرونده را در اختیار مأموران پایگاه غرب پلیس آگاهی قرار داد.

بررسی‌ها در حالی آغاز شد که چندین گزارش سرقت از سوئیت‌های اقامتی با همان شگرد به پلیس رسید. کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد برای بررسی اینکه زن و مرد سارق چطور این سوئیت‌ها را انتخاب کرده‌اند، پای اظهارات مال‌باختگان نشستند و مشخص شد که این افراد برای اجاره سوئیت‌هایشان آگهی آن را در سایت‌های اینترنتی گذاشته‌اند که زوج جوان با آن‌ها تماس گرفته و بعد از هماهنگی با تحویل یک کارت شناسایی سرقتی، سوئیت‌ها را برای یک شب اجاره کرده‌اند.

کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد در ادامه تحقیقاتشان به سوئیت‌هایی که سرقت از آن‌ها انجام شده بود رفتند، اما حرفه‌ای بودن زوج سارق مانع از کشف سرنخ در این مکان‌ها شد. تحقیقات درباره این پرونده ادامه یافت و مأموران با کار شبانه‌روزی و استفاده از ظرفیت‌هایی که در اختیار پلیس هست، سرانجام مخفیگاه متهمان را در محدوده بولوار شاهنامه ردزنی کردند و در اقدامی ضربتی متهمان را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آن‌ها تعداد زیادی لوازم مسروقه کشف شد. متهمان25  و 27 ساله هستند و اعتیاد شدیدی به موادمخدر صنعتی دارند. بررسی سابقه سیاه یکی از متهمان نشان داد که او پیش‌تر به علت کلاهبرداری و سرقت نیز دستگیر شده است.

در تحقیقات به عمل آمده، متهمان به 8 فقره سرقت لوازم از داخل سوئیت‌های اجاره‌ای، 6 فقره سرقت قطعات خودرو و 8 فقره سرقت با ترفند رسیدساز جعلی طی 3 ماهه گذشته در سطح شهر مشهد اعتراف کردند.

همچنین تاکنون شش نفر از مال‌باختگان در پرونده اجاره سوئیت‌ها، متهمان را شناسایی کرده و تحقیقات تکمیلی برای شناسایی سایر شاکیان ادامه دارد.

سرقت از سوئیت‌های خالی

هم‌زمان با پیگیری درباره این پرونده، مأموران کلانتری امام رضا (ع) نیز موفق به دستگیری دو متهم شدند که از سوئیت‌های خالی از سکنه در مرکز شهر سرقت می‌کردند.

مأموران هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی‌شان به دو سرنشین یک دستگاه خودرو سواری پراید مظنون شدند و بلافاصله با علائم هشداردهنده این خودرو را متوقف کردند.

مأموران پس از متوقف کردن خودرو باتوجه‌به پاسخ‌های ضدونقیض راننده و سرنشین، خودرو را بازرسی و تعداد زیادی لوازم مسروقه شامل گاز صفحه‌ای پنج‌شعله، دو دستگاه موتورکولر آبی، تعداد زیادی شیرآلات برنجی آب، گاز و... که همگی سرقتی بودند، کشف کردند.

متهمان که هر دو اعتیاد به موادمخدر دارند پس از انتقال به کلانتری در بازجویی‌های فنی پلیس به 8 فقره سرقت از سوئیت‌های خالی از سکنه در مشهد اعتراف کردند. متهمان25 و 52 ساله پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

کدخبر: 968334 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟