4 کشته در درگیری پلیس با معترضان در هند + جزییات

به گزارش رکنا، درگیری‌های خشونت آمیز در هالدوانی اوتاراکند به دلیل اعتراض به تخریب مدرسه و مسجد که دولت هند می گوید به طور غیرقانونی ساخته شده، به کشته شدن دست‌کم چهار نفر و زخمی شدن بیش از ۲۵۰ نفر از جمله یکصد پلیس منجر شد.

مقامات هندی روز جمعه گفتند این درگیری ها قابل پیش بینی بود.

پس از آنکه ساکنان منطقه وسایل نقلیه و یک ایستگاه پلیس را آتش زدند و به نیروهای پلیس سنگ پرتاب کردند، مقامات ایالتی مقررات منع رفت و آمد را اعمال کرده بودند.

بیشتر افراد بستری شده در بیمارستان نیروهای پلیس و کارگران شهرداری بودند که در تخریب مدرسه محلی و مسجدی که در کنار آن ساخته شده بود، شرکت داشتند.

دولت ایالتی اوتاراکند تأیید کرد در همه ایالت هشدار امنیتی صادر شده و به دنبال تداوم خشونت‌ها خدمات اینترنتی به حالت تعلیق درآمده است. دولت همچنین دستور تعطیلی تمام مدارس و دانشگاه‌های منطقه را صادر کرده است.

با افزایش خشونت ها، تمام مغازه ها در هالدوانی، منطقه ای که مدرسه در آن قرار دارد، بسته شدند.

واندانا سینگ، قاضی این منطقه، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: فیلم های این حادثه نشان می دهد که نیروی پلیس و اداره مربوطه درگیری یا آسیبی ایجاد نکرده اند.

وی همچنین گفت: متهمان از طریق دوربین مداربسته در حال شناسایی هستند.

سینگ گفت: این مدرسه و مسجد در حریم زمین های دولتی ساخته شده و تجاوز به اموال عمومی بود با حکم دادگاه عالی، در حال تخریب بود.

پراهلاد مینا، رئیس پلیس هالدوانی گفت: مدرسه و مسجد در زمین های دولتی، به طور غیرقانونی ساخته شده بود و تخریب آنها با حضور پلیس و نیروهای امنیت ایالتی مطابق با حکم دادگاه انجام شد.

با شروع تخریب، تنش‌ها با آتش زدن چندین خودرو از جمله یک خودروی گشت پلیس توسط آغاز شد و قاضی منطقه دستور تیراندازی را صادر کرد.

روز پنجشنبه، پوشکار سینگ دهمی، نخست وزیر ایالت اوتارکند، جلسه ای در دهرادون، برای بررسی وضعیت هالدوانی برگزار کرد. وی از همه خواست تا آرامش خود را حفظ کنند و از مسوولان خواست با «عوامل هرج و مرج» به شدت برخورد کنند.

وی امروز (جمعه) در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: از پلیس خواسته شده تا افراد مجرم را شناسایی و برای بازداشت آنها اقدام کنند.

کدخبر: 970990 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟