بیشترین سهم تصادفات مرگبار مختص به راکبین موتور سوار است

به گزارش رکنا، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور رییس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به طرح‌هایی که پلیس برای کنترل تردد موتورسیکلت‌ها اجرا می‌کند، گفت:با اشاره به اینکه کنترل خطوط ویژه، توقیف ساعتی، توقیف با کفی و آشکار سازی چراغ موتورسیکلت‌ها در حال اجرا است، اظهار کرد: ۴۷ درصد تصادفات منجر به فوت در ۱۰ ماه گذشته مربوط به موتورسیکلت سواران است و ۷۳ درصد از این قربانیان در بیمارستان فوت کرده‌اند. پیامی که از این آمار دریافت می‌کنیم نشان می‌دهد اگر موتورسیکلت سوار از کلاه ایمنی استفاده کند، احتمال بیشتری دارد که از مرگ نجات پیدا کند.

وی تاکید کرد: در ۴ ماه اخیر تصادفات منجر به فوت ۲۲ درصد نسبت به ۴ ماه قبل از آن کاهش پیدا کرده بود ولی از ۱۸ دی‌ماه و در مدت اجرای طرح حدود ۲ درصد کاهش مرگ و میر موتورسوارها را داشتیم. بیشتر فوت موتورسیکلت سواران در بزرگراه‌ها و در تقاطع‌ها در ساعات خلوت رخ می‌دهد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: برای ساماندهی ترافیک ماه آخر سال، طی جلساتی که با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار کردیم، با شهرداری مناطق ۱۱، ۱۲ و ۱۶ کارگروهی تشکیل دادیم و گلوگاه‌ها و نقاط پرمراجعه شناسایی شده است تا با استقرار نیرو در ساعت اوج ترافیک بتوانیم جریان رفت و آمد را کنترل کنیم. حتی از نیروهای ستادی هم برای امور اجرایی استفاده می‌کنیم و بعد از ظهرها این نیروها را به نقاط حساس اعزام می‌کنیم.

او افزود: شهروندی صبح سوار موتورسیکلت می‌شود و از خانه بیرون می‌آید. خانواده او امید دارند که این شخص شب به خانه بازگردد. خیلی از این موتورسیکلت‌سواران به مقصد ادارات، مراکز آموزش، مراکز نظامی و مانند آن حرکت و درون پارکینگ آن‌ها توقف می‌کنند. از مدیران این مراکز می‌خواهیم که حداقل موتورسوارانی که پلاک مخدوش دارند یا از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند را به درون مجموعه خود راه ندهند. در ۲۲ بهمن نمایندگان برخی ادارات به پلیس راهنمای و رانندگی تهران بزرگ میامدند تا با فعالیت‌های این اداره درباره کنترل ترافیک آشنا شوند. ما در این روز کسانی که کلاه ایمنی نداشتند را به ساختمان خود راه ندادیم. کلاه‌ایمنی، پلاک موتورسیکلت و کمربند ایمنی برای خودرو سواران از مهمترین نکات ترافیکی در تهران است که خانواده‌ها هم در نهادینه‌کردن آن نقش دارند تا میزان مرگ و میر در اثر تصادف کاهش پیدا کند.

 

کدخبر: 974635 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟