تردد کامیون در جاده ترانزیتی درگز-قوچان ممنوع شد

به گزارش رکنا، مجتبی بزم آرا شامگاه دوشنبه افزود: تردد وسائل نقلیه سواری نیز تنها با زنجیر چرخ و اطمینان از سالم بودن وسایل گرمایشی خودرو امکان پذیر است.

وی با تاکید بر لزوم انجام اقدام های پیشگیرانه ای چون پاشیدن شن و نمک بر سطح جاده توسط راهداری اظهار داشت: در صورت تشدید کولاک و سرما احتمال مسدود شدن این جاده بر روی همه خودروها وجود دارد.

فرمانده پلیس راه شهرستان درگز نیز گفت: برودت هوا موجب یخ زدگی و لغزندگی این جاده شده است.

سرگرد مصطفی عباسی افزود: چند خودروی سواری گرفتار در برف رها شده اند اما هفت دستگاه تریلی گرفتار در برف و یخ که قیچی کرده و از محور منحرف شده اند همچنان در این مسیر در محدوده "البلاغ" گرفتار هستند.

مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی از کولاک و برف شدید در مسیر بزرگراهی فاروج -قوچان و قوچان-چناران خبر داد اما اعلام کرد این مسیر و جاده قوچان -درگز باز و تردد در آن جریان دارد.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بارش های رگباری و برف که از دیروز در نیمه شمالی استان آغاز شده تا روز سه شنبه به شکل بارش برف و کولاک ادامه خواهد داشت و سراسر استان را از نظر یخ زدگی و لغزندگی جاده ها، تشکیل مه، کاهش دید و اختلال در سیستم حمل و نقل تحت تاثیر قرار خواهد داد.

طول راه‌های استان خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر است که از این میزان ۵۴۵ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های شهری، ۵۷۴ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های روستایی و ۵۸۶ کیلومتر آن مربوط به مناطق کولاک و مه‌گیر است.

کدخبر: 975415 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟