انهدام باند سرقت مسلحانه در زاهدان / همه از آنها وحشت داشتند + جزییات

به گزارش رکنا، شمس آبادی دادستان عمومی وانقلاب زاهدان از دستگیری باند سارقین مسلح در زاهدان که شبانه اقدام به سرقت و ایجاد رعب و وحشت در بین مردم می‌کردند، خبر داد.

وی ادامه داد: اعضای این باند که تعدادی از شهرستان زاهدان و تعدادی از استان‌های همجوار بودند طی ۳ ماه گذشته چندین فقره سرقت مسلحانه گروهی شبانه از منازل و سرقت‌های مقرون به آزار و یک فقره قتل عمدی در حین سرقت انجام داده اند که بلافاصله با دستور ویژه دادستانی و ورود پلیس آگاهی و اداره اطلاعات استان این افراد شناسایی و دستگیر شدند.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان با اشاره به نحوه ارتکاب سرقت‌ها که به نحو مسلحانه و با ایجاد رعب و وحشت میان مردم و سلب امنیت عمومی همراه بوده، اقدام آنان را مصداق محاربه دانست و افزود:شعبه ویژه‌ای برای رسیدگی به اینگونه پرونده‌ها در دادسرا تشکیل شده است و این پرونده نیز خارج از نوبت در حال رسیدگی و اقدام است و متهمین با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.

وی افزود: چندین سلاح کمری و جنگی از دستگیر شدگان کشف و پرونده به شعبه هفتم بازپرسی ارجاع شد. در بازسازی صحنه سرقت و قتل از ضابطین موکدا خواسته شد کلیه پرونده‌های دارای عناوین فوق را در اسرع وقت به دادسرا ارسال کنند.

شمس آبادی با تاکید بر اینکه رسیدگی به این پرونده‌ها در دادسرا خارج از نوبت و با قاطعیت کامل به عمل می‌آید، افزود: غالبا این نوع اقدامات و سرقت‌های توام با خشونت و قتل و به کارگیری سلاح مشمول ماده ۲۷۹ قانون مجازات اسلامی (محاربه) خواهد بود و مردم استان بدانند دستگاه قضایی با برهم زنندگان نظم عمومی و سلب آسایش مردم با قاطعیت برخورد می‌کند.

 

کدخبر: 975653 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟