فروریختن آوار در محل فیلمبرداری سلمان فارسی حادثه ساز شد / 6 کشته و مصدوم تاکنون

به گزارش رکنا، حسن گرزین روز پنجشنبه افزود: این حادثه در ساعت ۱۴ و ۴۵ دقیقه در روستای خیج شاهرود و در محل فیلمبرداری سریال سلمان فارسی به وقوع پیوست.

وی با بیان اینکه عوامل اورژانس، هلال احمر و آتش نشانی بی‌درنگ پس از وقوع حادثه در محل حضور یافتند، ابراز کرد: مصدومان حادثه با بالگرد اورژانس شاهرود به بیمارستان امام حسین(ع) این شهر انتقال یافتند.

گرزین با اشاره به اینکه این واقعه بر اثر فرو ریختن پل اتفاق افتاد، اظهار کرد: مصدومان از هنروران و بدلکاران سریال هستند.

بخشدار بسطام با بیان اینکه داوود میرباقری کارگردان این سریال در محل حضور دارد، افزود: آواربرداری از محل این حادثه ادامه دارد.

سریال «سلمان فارسی» محصول مرکز سیما فیلم سازمان صداوسیما به نویسندگی و کارگردانی داوود میرباقری و تهیه کنندگی حسین طاهری است که فیلمبرداری فصل ایران ساسانی آن در شهرک سینمایی ایران(غزالی) و استان سمنان ادامه دارد.

این سریال در سه فصل دوران ایران ساسانی، امپراتوری بیزانس و حجاز صدر اسام به زندگی و زمانه یار ایرانی پیامبر اسلام(ص) می پردازد. با پایان فیلمبرداری فصل بیزانس، حدود پنج ماه است که فیلمبرداری فصل ایران ساسانی آن آغاز شده است.

تاکنون بازیگرانی همچون فرهاد اصلانی، علیرضا شجاع نوری، داریوش فرهنگ، محمدرضا هدایتی، بهناز توکلی، احترام برومند، رامونا شاه، علی دهکردی، مرحوم چنگیز جلیلوند، مهدی فقیه، محمدجواد جعفرپور، علیرضا مهران، چند بازیگر خارجی از ارمنستان، یونان، مراکش و تونس و حدود ۱۵۰۰ بازیگر تئاتر و بومی جلوی دوربین این سریال رفته اند. سریال سلمان فارسی در ۶۰ قسمت و از سال ۱۴۰۵ پخش خواهد شد.

فیلمبرداری سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی داوود میرباقری ادامه دارد. ساخت این سریال که به زندگی و زمانه یار ایرانی پیامبر اسلام(ص) می پردازد، از نیمه تابستان امسال به بخش ایران باستان رسید. ساخت این سریال که به سفارش سیما فیلم و توسط زلال فیلم ساخته می شود.

میرباقری اصالتا اهل شاهرود در شرق استان سمنان است.

کدخبر: 976278 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟