افزایش ۲ برابری نیروهای شیفت شب آتش‌ نشانی برای مراسم چهارشنبه سوری

به گزارش رکنا، قدرت‌الله محمدی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران درباره اقدامات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در خصوص پیشگیری گفت: حرکت و پویایی زیادی برای اولین بار در یکسال و نیم گذشته در خصوص پیشگیری از بحران‌ها و حوادث شروع کرده‌ایم. در همه بخش‌های مختلف در زمینه پیشگیری فعالیت می‌کنیم و متمرکز هستیم.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات ما در خصوص موضوع پیشگیری این است که با آموزش شهروندی، اخطار و تذکرات به مالکان و صاحبان صنایع و مراکزی که در تهران هستند از بروز حوادث احتمالی در تهران جلوگیری کنیم. همچنین بخش عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران را با خرید تجهیزات سبک و سنگین و خودروها تجهیز کرده‌ایم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با اشاره به جذب نیروی انسانی در سازمان آتش‌نشانی و خدماتی ایمنی شهر تهران گفت: این اقدامات صورت گرفته است تا در صورت بروز حوادث احتمالی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در آمادگی کامل باشد. در حال حاضر وضعیت آتش‌نشانی شهر تهران نسبت به سایر شهرها در کشور بهتر است البته که نیاز است این آمادگی‌ها با به روزرسانی تجهیزات حفظ و ارتقا پیدا کند.

محمدی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره تمهیدات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران برای مراسم شب چهاشنبه سوری گفت: ما در این خصوص برنامه‌ریزی‌های مفصلی انجام داده‌ایم و ظرفیت دو برابری در شهر تهران ایجاد کرده‌ایم.

وی ادامه داد: تعداد آتش‌نشانان و استقرارها در خارج از ایستگاه برای این شب افزایش پیدا می‌کند یعنی به غیر از ۱۳۸ نقطه شهر تهران که ایستگاه‌های ما مستقر هستند در مناطق مهم و پرجمعیت نیروهایمان را نیز مستقر خواهیم کرد و آماده خدمت‌رسانی هستیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران خاطرنشان کرد: علاوه بر نیروهایی که به صورت شیفت شبانه‌روز در ایستگاه‌ها فعالیت می‌کنند، برای شب چهارشنبه سوری ۱۸۰۰ نفر دیگر از نیروهای ما در حالت آماده باش کامل هستند و در واقع ظرفیت دو برابری برای این شب در نظر گرفته شده است.

محمدی همچنین درباره مرکز آموزش بین‌المللی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: تاکنون چندین بار از کشورهای حوزه خلیج فارس آتش‌نشانانی برای آموزش به این مرکز آمده‌اند. همچنین بخشی از آموزش نیروهای آتش‌نشانی سایر شهرها در این مرکز انجام می‌شود و آموزش‌های تخصصی را فرا می‌گیرند.

وی همچنین درباره مهمترین برنامه‌های سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران برای سال آینده گفت: برای سال آینده ما تمرکز ما بر برنامه‌های پیشگیری، آموزش شهروندی و به روز آوری تجهیزات خواهد بود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره نصب شیرهای هیدرانت در شهر تهران گفت: تقریبا ۱۱ هزار و ۲۰۰ شیر هیدارنت توانسته‌ایم در شهر تهران نصب کنیم برای سال آینده نیز نصب هزار شیر هیدرانت دیگر در دستور کار ما قرار دارد و انشالله در جاهایی که جانمایی شده است و برای آب‌رسانی مشکل داریم نصب خواهد شد. الان شرایط ما نرمال است اما به ۷ هزار شیر هیدرانت دیگر برای رسیدن به شرایط خوب نیاز داریم که انشاءالله در طی چند سال آینده این کار نیز انجام خواهد شد و به حد نرمال خواهیم رسید.

محمدی همچنین درباره برنامه ایمن‌سازی بازار گفت: وضعیت بازار با توجه به اینکه جمعیت زیادی در بازار رفت و آمد می‌کنند و تقریبا روزانه یک و نیم میلیون نفر در این محدوده تردد می‌کنند و از اماکن بافت فرسوده و قدیمی محسوب می‌شود قاعدتا مورد نظر و مطلوب ما نیست و همیشه به آنجا به عنوان یک موضوع بحرانی نگاه می‌کنیم و به ناچار به این سمت رفته‌ایم که تمهیدات‌مان را در این منطقه بیشتر کرده‌ایم. افزایش ایستگاه‌ها و تهیه خودروهای آتش‌نشانی ویژه معابر باریک و افزایش شیرهای هیدرانت در این محدوده از اقداماتی است که در این محدوده انجام داده‌ایم.

کدخبر: 979325 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟