برخورد جدی با عاملان فوت کودک خردسال رفسنجانی + جزئیات

به گزارش رکنا، علیرضا محمدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رفسنجان گفت: در مورخ۱۴۰۲/۰۹/۱۸ مقارن ساعت۹:۰۰ صبح گزارش فوت یک کودک ۴/۵ ساله با وجود احتمال قصور پزشکی در بیمارستان مرادی رفسنجان به دادستانی گزارش شد و از همان ساعات اولیه دستور پیگیری ویژه صادر گردید.

 وی افزود: بر همین مبنا و پس از تاکیدات ریاست محترم دادگستری استان کرمان موضوع در کمیسیون نظام پزشکی رفسنجان با حضور مستمر مقام قضایی در کمیسیون و همچنین تشکیل پرونده در شعبه اول بازپرسی دادسرای رفسنجان رسیدگی جدی و دقیق جهت کشف علت فوت و بررسی قصور یا تقصیر علل و عوامل دخیل در حادثه مذکور در دستور کار قرار گرفت.

محمدی افزود:در راستای حفظ حقوق عامه و توجه جدی به حقوق اشخاص علی الخصوص در حوزه بهداشت و درمان دلایل در کمترین زمان ممکن جمع آوری و متهمین پرونده که در حال حاضر شامل یک پزشک و چند نفر از کادر درمان از جمله اشخاص مرتبط با حوزه بیهوشی می‌باشند شناسایی و احضار و پس از تفهیم اتهام، قرار وثیقه برای آن‌ها صادر و متهمین موقتا با تودیع وثیقه آزاد و پرونده همچنان در جریان رسیدگی ویژه قرار داشته و به محض حصول نتیجه مراتب به افکار عمومی اعلام خواهد شد.

دادستان رفسنجان تصریح کرد: حفظ تمامیت جسمانی اشخاص خط قرمز دستگاه قضایی است و انتظار داریم جامعه پزشکی و کادر درمان نیز در این راستا حداکثر تلاش و دقت را معمول نمایند.

کدخبر: 980556 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟