حکم تجدیدنظر دادگاه جان باختن ۶ کارگر البرز شرقی صادر شد

به گزارش رکنا، در پی وقوع حادثه منجر به فوت ۶ نفر از کارگران شرکت معادن ذغال سنگ البرز شرقی در معدن رزمجای غربی، پرونده‌ای تشکیل و ثبت شعبه اول دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب دامغان شد در نهایت دادگاه‌های این ماجرا برگزار و امروز شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان سمنان حکم تجدید نظر حادثه جان باختن شش کارگر در حادثه انفجار معدن رزمجاه را صادر کرد.

بر اساس دادگاه اولیه و نظر پنج کارشناس از سوی دادستانی و هیأت پنج نفره صادر و در نهایت مدیرعامل البرز شرقی در این حادثه مقصر شناخته شده است. علاوه بر کرامت قنبری تیلمی مدیرعامل البرز شرقی، سرپرست کارگران و همچنین مسئول ایمنی معدن نیز هر کدام به میزان ۱۰ در مقصر دانسته شده‌اند.

نهایتاً دادسرا بر اساس نظر کارشناس اخیر برای هر سه نفر و همچنین شرکت معادن زغال سنگ سنگ البرز شرقی کیفرخواست صادر می‌کند و پرونده برای رسیدگی به اتهام نامبردگان به شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری ۲ شهرستان دامغان ارجاع شده است.

بر این اساس متهم ردیف اول آقای کرامت قنبری تیلمی به تحمل ۳ سال حبس محکوم و دادگاه تجدید نظر نیز اعتراض متهم ردیف اول را ناوارد دانسته و در نتیجه مدیرعامل البرز شرقی تنها کسی است که حکم حبس را دریافت خواهد کرد.

به گزارش مهر، حادثه معدن رزمجاه شهریورماه امسال جان شش کارگر را گرفت.

کدخبر: 980580 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟