۳۸۳ حیوان‌ گزیدگی در تعطیلات نوروز در خوزستان + جزییات

به گزارش رکنا، دکتر پژمان بختیاری‌نیا اظهار کرد: مراقبت بیماری‌های واگیر در ایام تعطیلات نوروز با برقراری کشیک مبارزه با بیماری‌ها در ستاد مرکز بهداشت و مراکز درمان پیشگیری هاری و پایگاه‌های مراقبت مرزی انجام شده است و از ۲۵ اسفندماه تاکنون ۶۶۵ سندروم بیماری‌های واگیر، شناسایی و مراقبت و اقدامات لازم در مورد موارد مشکوک انجام شده است.

وی افزود: در این مدت از ۲۲۲ مورد اسهال، نمونه تهیه و از نظر التور در آزمایشگاه مرکز بهداشت بررسی شدند. همچنین از ۳۲۲ مورد مشکوک به مالاریا لام تهیه شد که یک مورد آن مثبت بود و تحت درمان قرار گرفت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در این مدت یک مورد فلج شل نیز شناسایی و مراقبت‌های لازم از جمله نمونه‌برداری و ارسال نمونه به آزمایشگاه مرجع کشوری و بررسی موارد تماس انجام شده است.

وی بیان کرد: در تعطیلات نوروز امسال تاکنون ۳۸۳ مورد جدید حیوان‌گزیدگی به مرکز درمان پیشگیری هاری مراجعه کرده‌اند و در مجموع برای ۸۳۱ نفر واکسن هاری تزریق شده است.

بختیاری‌نیا گفت: دو مورد طغیان بیماری‌های آب و غذا نیز شناسایی و کنترل شده است.

وی افزود: در این مدت ۲۲۳ مورد بازدید از واحدهای زنجیره سرد و مراکز ارائه‌دهنده خدمات مراقبتی و واکسیناسیون انجام شده است. همچنین در پایگاه‌های مراقبت مرزی بیش از ۵ هزار نفر از مسافران غربالگری سندرومیک شدند.

علی رنجکش

کدخبر: 983305 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟