ملاقات عزرائیل با 4 بانو زنجانی + جزئیات

به گزارش رکنا، داریوش نقی لو رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: ساعت ۲۳:۱۵ دقیقه شب جمعه موردی از مسمومیت ناشی از گازگرفتگی در شهرک امیرکبیر زنجان گزارش شد.

وی اضافه کرد: بلافاصله ۲ کد آمبولانس از پایگاه های ولی عصر و قائم به محل حادثه اعزام شدند.

این مسوول ادامه داد: کارشناسان پس از ارزیابی اولیه متوجه شدند که بر اثر نشت گاز آبگرمکن چهار خانم در سن ۲۲ - ۲۳ - ۳۵ و چهار ساله فوت شده‌اند.

به گفته رییس اورژانس استان زنجان به رغم اطلاع رسانی های گسترده،بی توجهی نسبت به استفاده از انواع وسایل گرمایشی موجب افزایش مسومیت با گاز مونواکسید کربن شده است.

وی با تاکید بر اینکه مونو اکسیدکربن گازی بی رنگ، بی بو و بدون مزه است، تاکید کرد: این نوع گاز بسیار خطرناک است و با سرعت بالایی وارد بدن می‌شود و تمایل زیادی به ترکیب با هموگلوبین خون دارد.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان یادآور شد: این مسمومیت که به وسیله انواع وسایل گازسوز از جمله بخاری، آبگرمکن، گاز پیک‌نیک و حتی زغال ایجاد می‌شود، اغلب در روزهای سرد سال رخ می‌دهد.

وی یادآور شد: اگر دودکش یا تهویه یک مکان مسدود باشد، گاز مونو اکسیدکربن در محیط داخلی منتشر می شود و مسمومیت و در نهایت مرگ افراد را رقم می زند.

کدخبر: 984115 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟