توصیه‌ های ترافیکی پلیس راهور برای ایام ماه مبارک رمضان و روز 13 فروردین

به گزارش رکنا، " علی سلیمانی" امروز ۱۱ فرودین ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران گفت: همه ساله در ماه مبارک رمضان شاهد کاهش آمار تصادف و تخلفات بوده‌ایم که اینها از آثار و برکات این ماه مبارک است و امیدواریم امسال نیز همانند سال‌های گذشته شاهد روند کاهشی تصادفات و حوادث رانندگی در این ماه مبارک باشیم.

رئیس پلیس راهور استان گفت: رانندگی در ماه مبارک رمضان به واسطه شرایط جسمی خاص روزه‌داران مستلزم رعایت نکاتی از سوی رانندگان است. در عصرهای ایام ماه مبارک رمضان خواب آلودگی و ضعف و بی حالی عامل مهمی است که باید به آن توجه شده و رانندگی با دقت بسیار بالایی انجام می‌شود.

 سلیمانی اظهار کرد: روزه‌داری باعث می‌شود برخی افراد کمی با افت فشار و قند خون مواجه شوند یا در افراد با سن بالا ممکن است حتی تاری دید رخ دهد. بنابراین باید در این شرایط پشت فرمان خودرو قرار نگیریم چون تاثیر آن در رانندگی مشهود است.

وی درخصوص عجله و شتاب‌های عصرگاهی و نزدیک به اذان مغرب افزود: سرعت‌های غیر مجاز، حرکات مارپیچ و تغییر مسیر از یک خط به خط دیگر و... باعث بی نظمی در عبور و مرور و حوادث رانندگی می‌شود. هرچند که این تخلفات رصد شده و رانندگان اعمال قانون می‌شوند اما دلیل این تخلفات نبود زمانبندی برای حرکت از مبدأ به مقصد یا توجه نکردن به شرایط ترافیکی مسیرهایی است که قبل از افطار باید طی نماییم.

سلیمانی اظهار کرد: توصیه‌های ما به همشهریان این است که سفرهای درون شهری خود را با برنامه‌ریزی به ساعات پیک ترافیک موکول نکنند و اولویت‌های عبور سایر کاربران ترافیکی و وسایل نقلیه را مدنظر قرار دهند.

وی در پایان گفت: بی تردید توجه به توصیه‌های پلیس در هنگام انجام وظیفه و رعایت بیش از پیش مقررات رانندگی، می‌تواند بار سنگین خدمت در این ایام و ماه مهربانی را به حداقل ممکن برساند.

توصیه‌های ترافیکی پلیس راهور برای روز ۱۳ فروردین

"علی سلیمانی"، رئیس پلیس راهور شرق استان تهران امروز عصر ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با نزدیک شدن به روز ۱۳فروردین (روز طبیعت)، کلیه کارکنان پلیس راهور استان جهت ارتقاء امنیت ترافیکی در آماده باش صد درصد هستند و توصیه ما به شهروندان و مسافران این است که با رعایت قوانین و مد نظر قرار دادن تمهیدات پلیس راهنمایی و رانندگی، از وقوع حوادث رانندگی ناگوار پیشگیری کنند.

وی افزود: در سال جاری به دلیل تقارن روز ۱۳ فروردین با ایام شهادت امام علی (ع) در ماه مبارک رمضان، و با توجه به خاتمه تعطیلات نوروز، پیش‌بینی ما این است اغلب ترددهای روز طبیعت در ساعات بعداز ظهر و در حاشیه و اطراف شهرها، با حجم قابل توجهی از تردد و بار برگشت مسافران انجام شود.

سلیمانی اظهار کرد: رانندگان وسایل نقلیه باربری و همچنین وانت بارها از حمل و جابجایی مسافر در محل حمل بار جداً خودداری کرده و در صورت حمل مسافر در محل بار ضمن اعمال قانون، اقدامات لازم جهت برگشت دادن خودرو به مبدا حرکت انجام خواهد شد.

رئیس پلیس راهور شرق استان تهران تصریح کرد: شهروندان عزیز مراقب کودکان و سالمندان باشند و از رها کردن آنها در کنار راه و بازی کردن بچه ها درخیابان‌ها و معابر اصلی درمحلی که خانواده‌ها نشسته‌اند، جلوگیری نمایند.

این مقام انتظامی بیان کرد: با توجه به پایان تعطیلات، شهروندان و رانندگان ضمن مدیریت زمان رفت و برگشت، برنامه ریزی داشته و زمان برگشت را به ساعات پایانی روز موکول نکنند و با ماموران پلیس راهور همکاری لازم را داشته باشند.

سلیمانی با بیان اینکه در روز طبیعت پلیس با تخلفات حادثه ساز، سرعت و سبقت‌های غیرمجاز با قاطعیت برخورد خواهد کرد، گفت: شهروندان عزیز از گذاشتن سبزه بر روی سقف، کاپوت یا صندوق عقب خودرو پرهیز کنند زیرا افتادن سبزه در کف خیابان‌ها باعث لغزندگی و بروز حادثه می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان یادآوری کرد: رانندگان از عجله و شتاب پرهیز و با صبر و حوصله در رانندگی از وقوع تصادفات و حوادث ناگوار در این روز جلوگیری کنند و با پایبندی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و با مد نظر قرار دادن شعار ترافیکی نوروز سال ۱۴۰۳ پلیس راهور (آرامش و امنیت سفر در بهار قرآن و طبیعت) سفر خوبی را در روز طبیعت برای خود و خانواده‌شان ایجاد کنند.

کدخبر: 984331 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟