چگونگی اعتراض به پیامک های اشتباه جریمه رانندگی ! / ماشینم در پارکینگ خانه است جریمه شده ام چه کنم؟

به گزارش خبرنگار رکنا، ورود به محدوده طرح ترافیک یا جریمه دوربین‌های هوشمند از دلایلی است که برخی رانندگان برای فرار از آن اقدام به مخدوش کردن پلاک وسیله نقلیه خود می‌کنند.

اما لازم است بدانید که قانون برای رانندگان متخلفی که اقدام به مخدوش کردن پلاک خودرو یا موتور خود می‌کنند مجازات‌هایی را در نظر گرفته است.

بر اساس ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، مخدوش کردن پلاک خودرو، موتور و هر گونه وسایل نقلیه  مجازات حبس از ۶ ماه تا یکسال را دارا است.

اما در کنار این موضوع شهروندانی هستند که بدون اقدام به مخدوش کردن پلاک خودروهایشان یا حضور در مکانی که به هیچ وجه صحت نداشت برایشان پیامک آمده و به آنها اعلام شده که در تاریخ و ساعت مشخصی مرتکب تخلف مخدوش کردن پلاک و یا تخلفی دیگراز نوع تخلفات راهنمایی و رانندگی شده اند. به همین دلیل برای روشن شدن اصل موضوع و اقداماتی که شهروندان می توانند در زمان مواجه با چنین مواردی انجام دهند با سرهنگ ابراهیمی پور رئیس اداره اجرائیات پلیس راهور فراجا تماس گرفتیم.

سرهنگ ابراهیمی پور در پاسخ به سوال خبرنگار رکنا در خصوص اعمال چنین جریمه هایی و راهکار اعتراض به آن برای افرادی که مدعی هستند تخلفی را انجام نداده اند گفت: مخدوش کردن پلاک، دیگر تخلف به حساب نیامده و جرم محسوب می شود و برای فرد متخلف حبس بین 6 ماه تا یک سال دارد، اما سوال اینجاست مردمی که این جرم را مرتکب نشده اما برای خودروهای آنها پیامک تخلف ارسال شده است باید ثبت شکایت کنند.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور فراجا در ادامه با اشاره به تخلفاتی از این قبیل و راه حل های مناسب برای اعتراض به آن و برطرف کردن شکایت ثبت شده بر روی خودرو افزود: بنابر آماری که از تخلفات و اعتراضات شهروندان روزانه به دست پلیس راهور می رسد متوجه این موضوع شده ایم که بعضی از افرادی که می خواهند به هر دلیلی مانند عبور از محدوده طرح ترافیک ، جریمه وسیله نقلیه، عبور از خطوط ویژه یا نداشتن معاینه فنی اقدام به مخدوش کردن پلاک وسیله نقلیه شان کرده و جریمه آن به اشتباه برای فردی دیگری ثبت شده است،بنابر تدابیر فرماندهی محترم پلیس راهور فراجا مقرر شد با راه اندازی سامانه ثبت شکایت برخط تخلفات رانندگی در سایت "پلیس من" این امکان را  در اختیار مردم قرار دهیم تا در طول 24 ساعت شبانه روز با مواجه شدن با چنین پیامک هایی شکایت هایشان را ثبت و در زمانی کمتر از 2 دقیقه از سوی کارشناسان رسیدگی و نسبت به برطرف کردن آن اقدام نمایند.

سرهنگ ابراهیمی پور همچنین در ادامه با اشاره به زمان دقیق راه اندازی این سامانه در پلیس من گفت : به دلیل اینکه این سامانه در آینده ای نزدیک به پلیس من افزوده خواهد شد، تا قبل از راه اندازی سایت شهروندانی که در حال حاضر نسبت به پیامک های تخلفات راهنمایی و رانندگی خود اعتراض دارند می توانند با مراجعه به مرکز اجرائیات محل سکونتشان شکایت خود را ثبت کنند ، سپس این شکایت از سوی کارشناسان اجرائیات پلیس راهور فراجا پیگیری شده و با کمک گرفتن از سامانه ترددشمار ثبت به رد یا قبول اعتراض آن شکایت اقدامات لازم را انجام داده و جریمه اعمال شده از سابقه خودرو حذف خواهد کرد.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور همچنین در ادامه گفت؛ طرح موسوم به پلاک سوم خودرو مطرح گردیده که با اجرای آن می توان تا حد زیادی از این گونه مشکلات پیش رو کاسته شود.

کدخبر: 984967 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ندا خدایاری
آیا این خبر مفید بود؟