پایان سرقت های سریالی اتوبوس های مسافربری از پایانه مسافربری امام رضا (ع) مشهد + جزییات

به گزارش رکنا ، جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی درباره دستگیری اعضای این باند سرقت گفت: به دنبال سرقت های اتوبوس از پایانه مسافربری امام رضا(ع) که رنگ سریالی به خود گرفته بود،گروهی از کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی مشهد ماموریت یافتند تا این سرقت ها را به طور ویژه پیگیری کنند چرا که موجب ایجاد احساس ناامنی در پایانه مسافربری شده بود.

سرتیپ دوم ستاد احمد نگهبان افزود:بررسی های مقدماتی کارآگاهان بیانگر آن بود که سارق یا سارقان مهارت و آشنایی کاملی با خودروهای سنگین دارند و با شگرد خاصی نیز اتوبوس ها را به سرقت می برند.

وی اضافه کرد :این درحالی بود که اتوبوس های مسروقه در حاشیه شهر هنگامی کشف می شدند که سارقان برخی از قطعات و لوازم قابل فروش آن ها مانند سیستم صوتی وبرقی را به سرقت برده بودند. به همین دلیل گروه تخصصی کارآگاهان به شیوه های علمی متوسل شدند و با بهره گیری از فناوری های نوین پلیسی موفق شدند سارقی حرفه ای و سابقه دار را شناسایی کنند که در روزهای سرقت اتوبوس ها وارد پایانه شده بود.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: بالاخره پس از یک هفته رد زنی های اطلاعاتی و چهره زنی، متهم مذکور در یک عملیات ضربتی دستگیر شد و به مقر انتظامی انتقال یافت.

وی ادامه داد: سارق 42 ساله که سوابق کیفری نیز دارد در بازجویی ها به سرقت 7 دستگاه اتوبوس بین شهری و دستبرد به قطعات ولوازم 6 دستگاه اتوبوس دیگر در پایانه مسافربری اعتراف کرد و 2 عضو مالخر را نیز به کارآگاهان لو داد.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی که با حفظ سمت، فرماندهی انتظامی مشهد را نیز برعهده دارد، در ادامه این گفت و گوی اختصاصی خاطر نشان کرد : درپی اعترافات این سارق جوان ،بلافاصله عملیات دستگیری مالخران با هماهنگی های قضایی در دستور کار پلیس قرارگرفت و 2 مالخر مذکور نیز در حالی به دام افتادند که در زمینه فروش قطعات خودروهای سنگین فعالیت داشتند. سرداراحمد نگهبان افزود:در بازرسی از محل فعالیت مالخران نیز تعداد زیادی قطعات سرقتی اتوبوس ها کشف شد و تاکنون 13 تن از مال باختگان هم شناسایی شده اند که تحقیقات همچنان ادامه دارد.

 

کدخبر: 985475 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟