کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک کلان شهرها با مالیات سبز

رکنا: رسول خضری در واکنش به منتقدان مالیات سبز که معتقدند بخش تولید توان پرداخت هزینه های بیشتر را ندارد، گفت:‌به این عزیزان یادآوری می کنم که عمر مردم بسیار بیشتر از بخش تولید کشش تحمل آلودگی بیشتر از این را ندارد.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان از جیبشان مایه می گذارند اما مردم از عمرشان کاسته می‌شود. با مقایسه بین عمر و سلامت مردم و جیب تولیدکنندگان اهمیت مالیات سبز مشخص می‌شود.

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس خاطر نشان کرد: یکی از بحران های عمده کشور آلودگی های زیست محیطی و آلودگی هوا است . دولت برای کاهش این آلودگی ها باید قاطعیت و بدون اغماض با کارخانجات و بنگاه های تولیدی بزرگ و کوچک دولتی و خصوصی برخورد کند. اگر اخذ مالیات سبز گرفتار استثناء شود چیزی شبیه فیش های نجومی و املاک نجومی از آن در خواهد آمد.

خضری تاکید کرد:‌ ناوگان اتوبوس رانی و تاکسی رانی فرسوده ، موتورسیکلت ها و خودروهای آلاینده و کارخانجات و بنگاه های تولیدی بزرگ و کوچک و دولتی و خصوصی باید مشمول مالیات سبز شوند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، وزارت کشور و سازمان شهرداری ها و دهیاری ها را موظف به برداشتن قدم اول برای رفع آلودگی های زیست محیطی و آلودگی هوا ناشی از ناوگان حمل ونقل شهری دانست افزود: این دو دستگاه مهم باید برای فراهم کردن زیرساخت های نوسازی و تجهیز ناوگان حمل و نقل شهری قدم های اولیه را بردارند و تا زمانی که این ناوگان آماده اصلاح نباشد نمی توان به مردم گفت که خودروها ، موتورسیکلت ها و بنگاه های تولیدی آلاینده خود را اصلاح کند.

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس در عین حال خواستار اخذ مالیات سبز در کلان شهرها شد و افزود:‌ مالیات سبز یکی از راهکارهای کشورهای توسعه یافته برای کنترل آلودگی هوا و مهار ترافیک در این کشور ها برای جلوگیری از ورود خودروهای تک سرنشین و تشویق مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی در کلان شهرها بخشی از هزینه سوخت بخش خصوصی در قالب مالیات سبز اخذ می‌شود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 237743 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟