جاده مریوان- سقز باز شد/راه 200 روستای کردستان همچنان مسدود است

طی گزارش تلفنی بهورز روستای ژیوار به پزشک روستای سلین مبنی بر وضعیت بد یک زن باردار با سن بارداری 39 هفته با اظهار شکایت درد و دیگر مشکلات بارداری به مرکز درمانی شهر اورامان، ماما به همراه پزشک و پرسنل فوریت این شهر عازم روستای ژیوار شدند.
وی ادامه داد: این زن باردار با وضعیت پایدار در روستای بلبر توسط پزشک روستای سلین تحویل مامای شهر اورامان داده شد و باتوجه به بارش شدید برف در گردنه ژالانه با هماهنگی و کمک نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده ای سروآباد توسط آمبولانس مرکز فوریت شهر اورامان به زایشگاه بیمارستان بوعلی مریوان منتقل شد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سروآباد اضافه کرد: به دلیل نزدیکی روستاهای منطقه اورامان به شهرستان مریوان ترجیح داده شد، این زن باردار به بیمارستان بوعلی این شهرستان انتقال داده شود.
وی ضمن تشکر و قدردانی از همکاری نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده ای، از ایجاد یک مکان برای اسکان مادران باردار در شهر سروآباد به همت مرکز بهداشت و درمان این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به فصل سرما و احتمال بارش های مداوم برف و باران که تردد در بسیاری از مسیرهای ارتباطی شهرستان را با کندی روبه رو می کند، به مراکز درمانی روستاها یاد آوری شده مادران باردار نزدیک به زایمان را به این مکان انتقال داده تا از خطرات احتمالی قبل از زایمان پیشگیری شود.
بارش شدید برف در گردنه ژالانه که در مسیر شهر اورامان و 10 روستای تابعه آن قرار دارد، از روز  «پنجشنبه » آغاز شده و عملیات برف روبی در طول شبانه روز  در این مسیر ادامه دارد.
به گفته رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سروآباد به دلیل بارش زیاد برف در این مسیر تردد به کندی و تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.
براساس آمارها در استان کردستان 16منطقه کولاک گیر و بهمن خیز و همچنین 23 گردنه وجود دارد که این مناطق راهداری را در زمستان با مشکلات فراوانی مواجه کرده است.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و اورامان در فاصله 90 کلیومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 240742 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟