مهار آتش سوزی در ورودی شهر دماوند + عکس

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، ناصر محمودی فرد، فرماندار شهرستان دماوند به آتش سوزی شب گذشته شهر دماوند اشاره و اظهار کرد: ساعت بیست و پنجاه دقیقه چهارشنبه شب، آتش سوزی در منطقه ورودی شهر دماوند و در مرکز تحقیقات منابع طبیعی دماوند اتفاق افتاد که پس از اطلاع از وقوع حادثه Incident بلافاصله به آتش نشانی و اداره منابع طبیعی اطلاع داده شد و گروه های اطفا حریق به محل اعزام شدند.
وی با بیان اینکه با تلاش مسافران عبوری بخش عمده ایی از بذرهای کشاورزی جمع آوری شده بود، گفت: پس از عملیات 30 دقیقه ای، با هماهنگی شهرداری دماوند، واحد آتش نشانی و واحد حفاظت منابع طبیعی این آتش سوزی به سرعت مهار شد و در این آتش سوزی خسارت چندانی گزارش نشده است.
علی خلیلی، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دماوند در این خصوص گفت: این حادثه در سه هکتار از اراضی دیمزار منابع طبیعی شهرستان دماوند اتفاق افتاد که با اقدام به موقع عوامل آتش‌نشانی، مدیریت بحران و بازرسی منابع طبیعی، آتش مهار شد.
وی با بیان اینکه این آتش‌سوزی حدود ساعت 21 چهارشنبه شب در اراضی مرکز تحقیقات منابع طبیعی دماوند اتفاق افتاد، افزود: آتش تنها کاه های باقی مانده از برداشت محصول را گرفتار کرد و خوشبختانه به بخش عمده ایی از بذرها آسیب نرسیده بود.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دماوند علت حادثه را عوامل انسانی و در اثر روشن کردن آتش توسط گردشگران در ورودی شهر دانست و افزود: مسافران و گردشگران عبوری زمان اسکان در ورودی شهر با روشن کردن آتش، موجب ایجاد حریق شدند که خواهشمند است، حتما بعد از خروج از طبیعت، آتش را خاموش کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 292984 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟