نگاهی به زندگی دو خبرنگار زن و مرد که تلخ و مبهم کشته شدند + عکس

به گزارش گروه ترجمه رکنا، به پاس بزرگداشت روز خبرنگار و روزنامه نگارانی که در عرصه بین الملل سخت کوشانه در حوزه رسانه تلاش کردند تا حقایق را به گوش دنیا برسانند امروز فرصتی داده شد تا آن هایی را که دیگر در میان ما نیستند یادی کنیم و گذری به زندگی کاری شان داشته باشیم.

جمال خاشقچی خبرنگاری که جسدش مثله شد

جمال خاشقجی روزنامه‌نگار، مقاله‌نویس و نویسنده اهل کشور عربستان سعودی بود. وی همچنین مدیر و سردبیر ارشد شبکه‌ خبری العرب و از منتقدان نحوه حکمرانی بن سلمان در عربستان بود. او همچنین در روزنامه واشنگتن پست مقاله می‌نوشت.

خاشقچی در 2 اکتبر 2018به کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد و ناپدید شد. شواهد نشان می‌دهد او در کنسولگری عربستان در ترکیه به قتل رسیده و جسدش تکه‌تکه شده و از آنجا خارج شده‌است.

بعدها در مورد قتل خاشقچی روایات بسیاری مطرح شد. برخی گفتند که خاشقچی را قبل از مرگ شکنجه داده و بعد از فوت هم جسد را تکه تکه کرده و در اسید حل کرده‌اند. موج خبری قتل خاشقچی به نحوی ادامه یافت که مجله تایمز، او و همه خبرنگارانی که در راه کشف حقیقت کشته شده اند را به عنوان چهره سال خود انتخاب کرد.

ویکتوریا مارینووا، خبرنگاری که پس از تجاوز به طرز وحشیانه ای کشته شد

مارینووا 30ساله مجری شبکه خصوصی TVN بود که بنا به اعلام پلیس پس از این که مورد تجاوز قرار گرفت به قتل رسید. بسیاری معتقدند که قتل او یک ترور سیاسی بود چرا که آخرین برنامه تلویزیونی مارینووا درباره فساد مالی در بلغارستان و سوءاستفاده از کمک‌های مالی اتحادیه اروپا به این کشور بود.

بنا به گزارش تلویزیون بلغارستان جسد مارینووا روز شنبه ششم اکتبر (14 مهر) در پارک جنگلی واقع در نزدیکی رودخانه دانوب، در حومه شهر روسه پیدا شده است.

روزنامه‌های بلغارستان گزارش داده‌اند که فرد یا افراد ناشناسی این خبرنگار را ابتدا مورد ضرب و شتم و تجاوز قرار داده و سپس خفه کرده‌اند. قاتل یا قاتلان وسایل شخصی و تلفن همراه مارینووا را با خود برده‌اند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 495728 ویرایش خبر
لینک کپی شد
عارفه اندرودی
آیا این خبر مفید بود؟