فیلمی هیجان انگیز از نجات 3 گمشده در کوه های شمیرانات + جزییات
حجم ویدیو: 4.85M | مدت زمان ویدیو: 00:00:48

به گزارش رکنا، ابراهیم تاجیک نوری معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران اظهار کرد: دو حادثه سقوط از ارتفاع در ارتفاعات لواسان ‌و منطقه شیرپلا شهرستان شمیرانات رخ داد.

وی ادامه داد: دو تیم مجزا شامل واکنش سریع هلال احمر استان تهران و تیم کوهستان هلال احمر شهرستان شمیرانات برای امداد رسانی به این دو حادثه اعزام شدند.

تاجیک نوری بیان کرد: حادثه اول مربوط به سقوط دو جوان در ارتفاعات خط الراس امیری بالا تر از شیرپلا رخ داد که به دلیل صعب‌العبور بودن و وجود برف در منطقه، تیم واکنش سریع هلال احمر استان با بالگرد به محل حادثه اعزام شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران ادامه داد: در این حادثه فرد ۱۷ ساله از ناحیه سر و دست و نیز فرد ۱۸ ساله از ناحیه سر و صورت دچار آسیب‌دیدگی شدید شدند که بعد از انجام اقدامات لازم و اولیه، جهت مراحل بیشتر پزشکی با همکاری اورژانس به مرکز درمانی انتقال داده شدند.

تاجیک نوری به حادثه دوم اشاره و گفت: در این حادثه که در منطقه ناصرآباد لواسان بود، فرد ۳۵ ساله از صخره ها سقوط و دچار آسیب‌دیدگی در زانو خود شد.

وی ادامه داد: یک تیم عملیاتی از پایگاه امداد و نجات قوچک شمیرانات به محل حادثه اعزام و پس از رسیدن به مصدوم، وی را تثبیت و به پائین کوه انتقال دادند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران عنوان کرد: شرایط کوهنوردی در این فصل سال و مخصوصا با وجود شرایط کشور که با بیماری کرونا درگیر هستیم بسیار خاص است.

تاجیک نوری اضافه کرد: کوهنوردان تا جایی که ممکن است از رفتن به ارتفاعات در این شرایط خودداری کنند و در صورت بروز حادثه می توانند با شماره ۱۱۲ تماس حاصل کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 560657 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟