آفتاب بوشهری 5 کودکش را یتیم کرد

به گزارش رکنا، مسئول هماهنگی تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر گفت: آفتاب قره قانی متولد ۱۳۶۳ متولد نورآباد ممسنی و ساکن برازجان، هفدهم مرداد برای زایمان طبیعی به زایشگاه مراجعه می‌کندو پنجمین فرزند خود را به دنیا می‌آورد.

او افزود: این مادر پس از زایمان به بخش پست پارتوم(اتاق بعد از زایمان) منتقل می‌شود و آنجا دچار دیسترس تنفسی(نارسایی تنفسی) شدید می‌شود که باعث ایست تنفسی او و به دنبال آن ایست قلبی می‌شود.

مسئول هماهنگی تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: با احیا قلبی، مجدد تپش قلب او برقرارمی‌شود، اما به علت آمبولی مایع آمنیوم و مشکلات متعاقب آن، مشکوک به مرگ مغزی می‌شود که آزمایش‌ها نیز مرگ مغزی او را تائید می‌کنند.

اهدا عضو  مادر برازجانی به بیماران نیازمند

باقری بیان کرد: این بیمار از هجدهم مرداد در آی سی یو جراحی بستری بود؛ که با رضایت خانواده نوع‌دوست و ایثارگرش سحرگاه امروز، کبد و دو کلیه او در بیمارستان شهید گنجی برازجان برداشت و برای پیوند به بیمارستان ابوعلی سینا شیراز فرستاده شد.

او با اشاره به اینکه این مورد، شصت و نهمین اهدا عضو در استان، و سومین مورد اهدا عضو در سال ۹۹ است، گفت: به علت شیوع ویروس کرونا، با وجود داشتن موارد مرگ مغزی متعدد، و حتی رضایت اهدا عضو خانواده‌های آنان، چون آزمایش کرونای بیماران مثبت می‌شد، امکان اهدای عضو وجود نداشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 596733 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟