بستری 57 بیمار کرونایی در شاهرود/ شاهرود قرمز است

به گزارش رکنا، رضا چمن ظهر امروز در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان اظهار کرد: اکنون وضعیت شهرستان شاهرود ازنظر رنگ‌بندی شیوع کروناویروس قرمز و وضعیت شهرستان میامی نارنجی است.

چمن با بیان اینکه طی روزهای آینده احتمال افزایش آمار افراد مبتلا به کروناویروس در شرق استان سمنان وجود دارد، ادامه داد: بر اساس آمار کشور در زمان حاضر، روند ابتلای مردم به کروناویروس در استان سمنان شیب نزولی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود اضافه کرد: بر اساس آمار، یک‌هزار و ۵۱۷ نفر در شرق استان سمنان به کرونا ویروس مبتلا شدند که از این تعداد ۹۳ مورد فوتی گزارش شده است.

وضعیت کرونا در شاهرود

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۵۷ نفر به دلیل ابتلا به کروناویروس در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود بستری هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: مکان‌هایی برای اسکان اضطراری مردم در صورت حوادث غیرمترقبه در استان سمنان در نظر گرفته شده است که با رویه کارشناسی باید برای تجهیز این اماکن به‌صورت تخصصی اقدام کرد.

مظفر محمدخانی گفت: برنامه‌های پدافند غیرعامل در جانمایی و تعیین مکان برای اسکان اضطراری دارای اهمیت است و با رویه‌های کاربردی می‌توان در بروز بحران‌ها بعد از بلایای طبیعی احتمالی جلوگیری کرد.

وی افزود: ۹۸ سوله در نقاط مختلف استان در زمان بحران برای اسکان اضطراری وجود دارد که با توجه به ماهیت بلایای طبیعی احتمالی، با کمک دستگاه‌های اجرایی مربوطه، برای تجهیز این سوله‌ها اقدام می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 601525 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟