مسمومیت 3 ابهری با گازمونوکسید کربن

به گزارش رکنا، اصغر جعفر روحی در زنجان اظهار کرد: ساعت 14 و 38 دقیقه امروز در اثر نشت گاز CO از آبگرمکن گزارش مسمومیت به اورژانس گزارش شد.
رئیس اورژانس استان زنجان با اشاره به اعزام دو کد آمبولانس از ابهر به محل حادثه بیان کرد: به دلیل نشت گاز CO از آبگرمکن بیماران دچار کاهش سطح هوشیاری شده بودند که پس از دریافت اقدامات اولیه پیش بیمارستانی به بیمارستان الغدیر ابهر انتقال یافتند.
وی تعداد حادثه دیدگان را 3 نفر اعلام کرد و گفت: حال عمومی بیماران پس از دریافت اکسیژن تراپی مطلوب است.
رئیس اورژانس استان زنجان به مردم توصیه کرد: هنگام مواجهه با حادثه نشت گاز و مونوکسید کربن، بلافاصله نسبت به باز کردن در و پنجره ها اقدام کنند و تا رسیدن عوامل اورژانس به محل، افراد مسموم شده را به فضای آزاد انتقال دهند.
وی گفت: با توجه به فرارسیدن فصل سرما، لازم است شهروندان در استفاده از وسایل گرمایشی، دقت کافی داشته و موارد ایمنی را به منظور پیشگیری از حوادث تلخ، جدی‌تر بگیرند.
مسمومیت با مونواکسید کربن یا گازگرفتگی مسمومیتی است که به خاطر تنفس گاز خطرناک کربن مونوکسید ایجاد می‌شود. این مسمومیت که به وسیلهٔ انواع وسایل گازسوز از جمله بخاری، آبگرمکن، پیک نیک و حتی زغال ایجاد می‌شود اغلب در زمستان دیده می‌شود.
مسمومیت با مونوکسید کربن (CO) می‌تواند باعث سردرد، گیجی و باریک بینی (که در آن همه چیز را در اطراف به مانند تونل می‌بینید) و نیز لب‌ها و ناخن‌ها کبود شود. و پس از دقایقی مسموم و سپس باعث مرگ می‌شود.
وی در ادامه از انفجار گاز شهری در منزل مسکونی در خیابان خیام زنجان خبر داد و گفت: این حادثه ۲ نفر مصدوم برجای گذاشت.
رئیس اورژانس استان زنجان گفت: به علت احتمالی نشت گاز شهری در داخل منزل، حادثه انفجار رخ داده، و در این راستا، تعداد ۲ کد آمبولانس از کد خیام و کد بهشتی به محل اعزام، و پس از بررسی‌های لازم و اقدامات پیش بیمارستانی هر ۲ مصدوم (خانم 63 ساله و آقای 36 ساله) توسط کد خیام به بیمارستان آیت اله موسوی منتقل شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 616648 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟