یک تن مواد غذایی فاسد در جیرفت کشف شد

به گزارش رکنا، فرزانه برخوری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران کشف این میزان مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته را از ابتدای مهر ماه سال جاری تا کنون برشمرد و بر بازرسی مستمر کارشناسان بهداشت و محیط تاکید کرد.

وی تعداد بازرسی های کارشناسان بهداشت و محیط را طی این مدت ۴۲۷ مورد اعلام کرد و از بازرسی ۸۵ واحد عمومی و صدور ۲۱ اخطار بهداشتی خبر داد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت از بازدید ۳۶ مدرسه توسط کارشناسان بهداشت و محیط این شهرستان خبر داد و نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی را هدف از این بازدیدها عنوان کرد.

برخوری مهمترین دغدغه بازرسان بهداشت و محیط را زنگ های تفریح و زمان تعطیلی مدارس عنوان کرد و افزود: تجمع دانش آموزان باید با شیوه‌های خاصی کنترل شود.

وی بر رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد و گفت: اصناف به دلیل موج سوم شیوع کرونا فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا مصوب وزارت بهداشت را رعایت کنند.

برخوری ادامه داد: در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی بازرسان بهداشت محیط واحدهای صنفی متخلف را اعمال قانون می کنند.

رییس مرکز بهداشت جیرفت با بیان اینکه مردم هنگام خرید مواد غذایی به تاریخ مصرف این مواد توجه کنند، گفت: مردم در صورت برخورد با چنین مواردی، بازرسان بهداشت محیط را با سامانه ۱۹۰ یا تلفن ۰۳۴۴۳۲۱۸۵۱۲ مطلع کنند.

شهرستان جیرفت با ۳۱۶ هزار نفر جمعیت از پنج بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه، جبالبارز و اسفندقه تشکیل شده و در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 617403 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟