شاگرد کافی نت در کرمان دزد از آب درآمد

رئیس پلیس فتا استان کرمان، در خصوص برداشت از حساب چند شهروند کرمانی توسط متصدیان یک نت سرا گفت: بعد از انجام تراکنش‌های بانکی در اماکن عمومی به خصوص کافی نت ها نسبت به تغییر رمز‌های خود اقدام کنید.

به گزارش رکنا، سرهنگ یادگارنژاد گفت: تعدادی از شهروندان کرمانی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس و طرح شکایت مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آنها رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: به گفته شاکیان که چند روز پیش جهت انجام ثبت‌نام اینترنتی به کافی‌نتی مراجعه و اطلاعات کارت بانکی‌ خود را به متصدی داده اما بعد از گذشت چند روز متوجه برداشت مبالغی به صورت غیر مجاز شده اند.

سرهنگ یادگارنژاد گفت: ماموران پلیس فتا با به کارگیری اقدامات فنی و پلیسی‌، متهم را که شاگرد نت سرا بود شناسایی و به این پلیس احضار کردند.

این مقام انتظامی بیان کرد وی در تحقیقات مقدماتی وی منکر هر گونه جرم انتسابی شده که با مواجه شدن مستندات و ادله دیجیتال لب به سخن گشود و به بزه ارتکابی اعتراف، و انگیزه‌اش از این اقدام کسب منافع مالی عنوان کرد.

وی همچنین به شهروندان توصیه کرد: اگر می خواهید تراکنش مالی خود را از طریق کافی‌نت‌ انجام دهند، شخصاً اطلاعات کارت بانکی را وارد کرده و از بازگو کردن آن به دیگران خودداری کنند و درصورتی که توانایی انجام اینکار را ندارید از افراد آشنا و مطمئن درخواست کمک کنید.

رئیس پلیس فتا کرمان هشدار داد: همچنین بعد از اتمام کار لازم است که رمز خود را تغییر داده و اگر با نحوه تغییر رمز خود اشنایی ندارید از یک فرد قابل اعتماد بخواهید اینکار را انجام دهد.

سرهنگ یادگارنژاد خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس‌های مردمی درخواست خود را ثبت کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 670246 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟