طاعون بلای جان بزهای وحشی لارستان / همه تلف شدند

تعدادی از کل و بز‌های وحشی منطقه درزو سایبان شهرستان لارستان به خاطر بیماری طاعون تلف شدند.

رئیس اداره محیط زیست لارستان با تایید خبر تلف شدن تعدادی از کل و بز‌های وحشی منطقه درزو سایبان به علت بیماری طاعون گفت: این مناطق خارج از منطقه حفاظت شده است.

به گزارش رکنا، خدانظر انصاری افزود: طاعون، یک بیماری ویروسی با قدرت کشندگی بالاست که علت اصلی شیوع آن با توجه به خشکسالی، استفاده مشترک دام‌های اهلی از چشمه‌ها و آبشخور‌های حیات وحش است.

طاعون آفت جان بزهای لارستان

وی با اشاره به اینکه این بیماری از طریق دام اهلی به وحوش منتقل شده، تصریح کرد: بدلیل اینکه درز و سایبان جزء منطقه آزاد و خارج از مناطق چهارگانه محیط زیست است، امکان تعارض و استفاده مشترک دام اهلی و وحشی زیاد بوده و موجب سرایت بیماری شده است.

رئیس اداره محیط زیست لارستان گفت: خوشبختانه با اقداماتی که تا الان صورت گرفته بخصوص جلوگیری از ورود دام به منطقه حفاظت شده هرمود، پایش، لایه‌روبی و ضدعفونی آبشخورها، پرکردن آبشخور‌ها بیماری طاعون در منطقه حفاظت شده مشاهده نشده است.

انصاری با بیان بر اینکه مقابله با این بیماری دو راه دارد، اضافه کرد: جلوگیری از ورود دام‌های اهلی به شکارگاه‌ها و زیستگاه حیات وحش و واکسیناسیون کامل دام‌های اهلی می‌تواند موجب کنترل این بیماری شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 677192 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟