فیلم هولناک از  لحظه آتش سوزی خانه های مسکونی در مشهد
حجم ویدیو: 4.81M | مدت زمان ویدیو: 00:00:39

به گزارش رکنا، عصر پنجشنبه با اعلام آتش سوزی گسترده در روستای زشک از توابع شاندیز، آتش‌نشانان شهر‌های مشهد، طرقبه و شاندیز برای مهار آتش و پیشگیری از سرایت آن به دیگر منازل مسکونی روستا به این روستا اعزام شدند.

آتش‌نشانان مشهدی زمانی به محل حادثه در ۲۰کیلومتری مشهد رسیدند که ۱۵منزل در بافت قدیمی این روستا طعمه آتش سنگینی شده بودند.

پیش از حضور امدادگران مشهدی، آتش‌نشانان شهرستان طرقبه و شاندیز برای مهار آتش به محل رسیده بودند اما شدت آتش‌سوزی به حدی بود که به تنهایی از عهده اطفای حریق برنمی‌آمدند.

با حضور امدادگران مشهدی در روستای زشک، مشاهدات اولیه نشان می‌داد که وزش باد نیز به افزایش دامنه آتش‌سوزی کمک کرده و هر لحظه غفلت برابر با سوختن یک خانه روستایی دیگر بود.

آغاز یک عملیات نفس‌گیر

آتش‌نشانان بلافاصله با تمام توان به مقابله با این آتش خانمان‌برانداز پرداختند. آتشی که انگار قصد تسلیم شدن در برابر اراده آتش‌نشانان را نداشت و با خاموش شدن یک نقطه، چندین نقطه دیگر اسیر آتش می‌شد.

در نهایت پس از ساعت‌ها تلاش آتش‌نشانان، دود سفیدی حاصل از پاشیدن آب بر روی تیرهای چوبی نیمه‌سوخته، در آسمان نمایان شد که از مهار اولیه آتش‌سوزی خبر می‌داد.

سوختن ۲۰منزل قدیمی

معاون عملیات آتش‌نشانی مشهد درباره دیگر جزئیات این حادثه گفت: آتش‌نشانی طرقبه و شاندیز که به تنهایی نتوانسته بودند این آتش گسترده را مهار کنند، از آتش‌نشانی مشهد کمک خواسته بودند.

آتشپاد دوم مهدی رضایی با اشاره به اعزام۴۰آتش‌نشان به همراه ۱۵خودرو پیشرفته اطفای حریق و خودروهای لجستیکی به محل بیان کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، در این حادثه ۲۰منزل یک و دوطبقه که عموما دارای سقف چوبی و شیروانی بودند، دستخوش آتش شدند.

به گفته این مسئول آتش‌‌‌نشانی مشهد، در این حادثه، منازل روستایی بین هشتاد تا صددرصد خسارت دیدند.

حادثه خسارات جانی نداشت

معاون عملیات آتش‌نشانی مشهد ادامه داد: خوشبختانه با هوشیاری اهالی روستا و تخلیه به‌موقع منازل، در این حادثه به هیچ یک از اهالی محل، خسارت جانی وارد نشد.

رضایی با اشاره به خسارت‌های گسترده مالی ناشی از این آتش‌سوزی گسترده بیان کرد: آتش‌سوزی در ساعات اولیه و تا عصر مهار شد، اما عملیات لکه‌گیری به منظور پیشگیری از بازگشت آتش تا ساعت 23 همچنان ادامه داشت.

وی ادامه داد: هر چند آتش‌نشانان مشهدی ساعت ۲۳به کار خود پایان دادند، اما آتش‌نشانان طرقبه و شاندیز در محل ماندند و تا سحرگاه به مراقبت و پیشگیری از بازگشت آتش پرداختند.

حجم بسیار ساختمان‌های سوخته و نیمه‌سوخته با توجه به خسارت‌های هنگفت، بررسی کارشناسان را برای روشن شدن علت این حادثه سخت کرده است و تحقیقات به منظور یافتن این علت همچنان ادامه دارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 689576 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟