فروش حواله تیبا شگرد مجرم سایبری بود/ بازداشت کلاهبردار در مشهد

به گزارش رکنا، رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی سرهنگ جواد جهانشیری در تشریح خبر گفت: بدنبال شکایت فردی به پلیس فتا مشهد مبنی بر کلاهبرداری 700میلیون ریالی از وی در سایت دیوار ، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت .

وی افزود : شاکی در اظهارات اولیه خود به کارشناسان پلیس فتا اظهار داشت مدتی پیش جهت خرید خودرو به سایت دیوار مراجعه نمودم که در آنجا حواله یکدستگاه خودرو تیبا جهت فروش فوری درج شده بود که بعد ازبرقراری تماس با فروشنده و پیرو توافق صورت گرفته مبلغ 700میلیون ریال را جهت خرید خودرو واریز نمودم و پس از واریز وجه موصوف متوجه شدم حواله خودرو ساختگی و جعلی بوده است .

سرهنگ جهانشیری ادامه داد: با توجه به اقدامات فنی و پلیسی صورت گرفته توسط کارشناسان این پلیس متهم شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود : متهم که ساکن مشهد می باشد با توجه به روئیت شواهد وادله موجود در پرونده به جرم خود اعتراف و انگیزه خود را نیاز مالی بیان داشت .

رئیس پلیس فتا استان به کاربران فضای سایبری توصیه کرد: با توجه به گستردگی جرائم و بروز شدن شگردهای مجرمانه، شهروندان می بایست قبل از خرید و پرداخت هرگونه وجهی در فضای مجازی از صحت و سقم اطلاعات درج شده در آگهی اطمینان حاصل نمایند و ترجیحا" چنانچه تنها در صورت حصول اطمینان کامل از واقعی بودن کالا یا خدمات منطبق بر مشخصات فروشنده یا خریدار اقدام به معامله کنند.

این مقام مسئول گفت: شهروندان می توانند با مراجعه به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir از بروز ترین اخبار و حوادث و آموزش های پیشگیرانه در حوزه فضای سایبری مطلع شوند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 692943 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟