سرقت در سرقت با پرایدهای مشهدی ها /پلیس فاش کرد

صدای شلیک تیر سکوت شب را در بولوار شهید فرامرز عباسی شکست. او خوب می دانست اگر تسلیم نشود قطعا هدف بعدی گلوله های داغ قرار خواهد گرفت. معلوم نبود بتواند با این خودرویی که حالا شبیه گاو پیشانی سفید شده بود، موفق به فرار شود.

به گزارش رکنا، قرار بود آن را شبیه پراید های دیگری که دزدیده بود، گوشه و کنار یکی از خیابان ها رها کند و مثل گذشته ردی از خود باقی نگذارد، اما ظاهرا مأموران از چند شب پیش ردش را زده بودند و از بولوار شفا تا همین نقطه ای که قرار داشت تحت نظرش داشتند. به هر حال زمان زیادی برای تصمیم گیری نداشت و باید یک راه را انتخاب می کرد؛ یا باید به فرار ادامه می داد، یا با حالتی پشیمان دست روی سر می گذاشت و خود را به تقدیرش می سپرد.

ذهنش فرمان نمی داد و دست و پایش از اضطراب و ترس به لرزش افتاده بود. ناگهان صدای ترمز جیغ داری شنیده شد و پراید مشکی از حرکت ایستاد. نور چراغ های خودرو پلیس که به عمد سوبالا می زد همانند تیری مردمک چشمانش را آزار داد و برای همین روی زمین نشست و در نهایت خود را تسلیم کرد.

دستبند مأموران قانون او را به بند کرد و بعد هم با خودرو پلیس راهی کلانتری شد. بدون هیچ مقاومتی به دزدی هایش اعتراف کرد و گفت که چگونه سرقتی را در دل ماجرای سرقتی دیگر طراحی و اجرا می کرده است.

فقط پراید» تنها کلمه ای بود که در همان ابتدای اظهاراتش به آن اعتراف کرد. می گفت سرقت پراید ها راسته کار خودش بوده است. مدعی بود که تابه حال 4دستگاه پراید را در مناطق شفا و سپاد، خیام و جانباز سرقت کرده و با این خودروهای سرقتی نیز مرتکب سرقت های دیگری شده است. حال بماند که اصلا برایش اهمیت نداشت با سرقت این خودروها چه بلایی سر مالکان و مال باختگان آورده است.

به گفته خودش تنها 2اصل برایش اهمیت داشته اند؛ تریاک و سرقت. می گفت بعد از سرقت پرایدها، پلاک آن ها را مخدوش می کرده که دوربین های سطح شهر خودرو را شناسایی نکنند. همچنین آن ها را به مدت 7روز نگه می داشته و در این بین از خودروهای سرقتی برای دستبرد به دیگر خودروها قرار می داده است. این را می شد از چند باتری و دیگر لوازم سرقتی که مأموران از پراید مشکی سرقتی کشف کرده بودند به راحتی فهمید.

او گفت که چند روز پیش همین خودرو توقیف شده را در یکی از خیابان های منطقه شفا سرقت کرده و تصمیم داشته آن را در منطقه شهید فرامرز عباسی رها کند اما پلیس سر رسیده و او را دستگیر کرده است.

روز گذشته این سارق چهل ساله پس از تکمیل تحقیقات اولیه از کلانتری آبکوه روانه دادسرا و با قرار متناسب قضایی راهی زندان شد تا هم به سزای عملی که در این مدت انجام می داده برسد و هم در این فرصت به اشتباهاتش فکر کند و راه سالم زندگی کردن را انتخاب کند.

رئیس پلیس مشهد اما درباره دیگر ابعاد این پرونده گفت که احتمال افزایش جرائم این سارق خودرو وجود دارد و تحقیقات پرونده به کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی مرکز استان خراسان رضوی سپرده شده است.

به گفته سرهنگ حسین دهقانپور، مأموران دایره تجسس کلانتری بیست ودوم مشهد از قبل، تحقیقات این پرونده را آغاز کرده و در دستور کار خود قرار داده بودند زیرا گزارش های زیادی از سوی شهروندان مبنی بر سرقت خودرو و دستبرد به خودروهایشان به این مرکز انتظامی اعلام شده بود.

شواهد و مستندات به دست آمده نشان از وجود یک دستگاه پراید مشکی رنگ پلاک مخدوش داشت که فردی با آن مرتکب این سرقت ها می‌شده است. مجریان قانون پس از ردزنی متهم او را از خیابان شفا تعقیب و در یکی از کوچه های منطقه شهید فرامرز عباسی که قصد سرقت داشته، زمین گیر می کنند.

درحالی پرونده سارق پراید ها به نتیجه رسید و این متهم با دستور قضایی روانه زندان شد که مأموران کلانتری شفا در عملیاتی ضربتی سارقانی سریالی که از چندی پیش در پی یافتنشان بودند را دستگیر کردند. به گفته فرمانده انتظامی مشهد این متهمان مرتکب 50 فقره سرقت شده اند که تحقیقات از آن ها برای روشن شدن همه زوایای پنهان پرونده شان ادامه دارد.

بنا بر اعلام سرهنگ دهقانپور سارقان به دام افتاده 3مرد جوان هستند که روز گذشته به دادسرا معرفی و با قرار متناسب قضایی روانه زندان شدند.

مهدی قرآنی

کدخبر: 700488 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟