توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان سقز / در دوران کرونا شکل گرفت

به گزارش رکنا ، سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) سقز گفت:‌ بیش از ۵ هزار بسته کالای بهداشتی و غذایی در میان خانوارهای تحت پوشش این نهاد در شهرستان توزیع شد.

غفور عبدللهی اظهار داشت: با آمدن ویروس کرونا و وضعیت نامناسب خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد، ۴ هزار و ۹۳۶ بسته کالای بهداشتی در اواخر اسفند ۹۸ میان مددجویان تحت پوشش توزیع شد.

وی افزود: در همین راستا، مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال به حساب ۴۵ نفر از مددجویانی که به ویروس کرونا مبتلا شدند نیز واریز گردید.

رکود درآمدی و تعطیلی مشاغل

عبدالهی به رکود درآمدی و تعطیلی مشاغلی همچون رانندگان ناوگان‌های حمل و نقل شهری در روزهای کرونایی اشاره کرد و گفت: همچنین با شناسایی کارگران، افراد کم درآمد و غیر مددجو در سال گذشته یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال به۳۲۱ نفر در قالب تسهیلات اشتغال پرداخت کردیم.

وی با بیان اینکه این کمک ها از محل اعتباری استانداری و کمیته امداد تامین شده بود، یادآور شد: تعداد ۳۶۰ دست روپوش پرستاری توسط خیر سقزی (فاروق محمودی تهیه و) به کادر درمانی بیمارستان‌های امام و تامین اجتماعی سقز اهدا شد.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) سقز گفت: تاکنون بیش از ۴۰۰ بسته سبد کالا و حدود ۳ هزار پرس غذای گرم در ماه مبارک رمضان و همچنین ۲۰ سبد کالا در روزهای کرونا بین مددجویان توزیع شده که اعتبارات این سبد کالا و غذای گرم نیز از محل کمک‌های مردمی تامین شده است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تا ظهر شنبه ۲۰ اردیبهشت در مجموع ۱۰۶ هزار و ۲۲۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۵۸۹ نفر رسید.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 566537 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟