9 حادثه تلخ و شیرین پنجشنبه و جمعه گذشته

قتل خونین پدرعروس به دست زنش بعد جشن

زن جوان در پایان جشن عروسی دخترش دست به چاقو شد و شوهرش را به قتل رساند.

سردار دوستعلی جلیلیان رئیس پلیس سیستان و بلوچستان گفت: در پی تماس تلفنی با پلیس ۱۱۰ مبنی بر قتل مردی در مراسم عروسی دخترش در یکی از تالارهای پذیرایی در خیابان اصلی شهرستان زابل، بلافاصله مأموران پلیس آگاهی در صحنه حاضر و اقدامات تخصصی خود را برای شناسایی و دستگیری عامل این جنایت آغاز کردند.

وی افزود: با حضور مأموران در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد، مردی ۵۵ ساله به علت اصابت ضربه چاقو از پشت کمر دچار جراحت و خونریزی شدید و به مراکز درمانی منتقل شده که به علت شدت جراحات وارده در مسیر بیمارستان فوت کرده است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در همان بررسی‌های اولیه پلیس مشخص شد قاتل که همسرمقتول بوده به‌ دنبال اختلاف خانوادگی در پایان مراسم عروسی دخترش با وی درگیر و با ضربه چاقو از ناحیه پشت کمر، شوهر خود را به قتل می‌رساند.

وی ادامه داد: در نهایت کارآگاهان پلیس با انجام اقدامات تخصصی، قاتل را در کمتر از ۳۰ دقیقه شناسایی و دستگیر کردند که انگیزه قتل اختلافات خانوادگی عنوان شد.

برادرکشی خونین در کرج

جوان شیشه‌ای به دلیل توهم در اقدامی خونین برادرش را هدف ضربات مرگبار چاقو قرار داد.

سرهنگ «حکمت الله شجاعی» سرپرست پلیس آگاهی استان البرز گفت: اوایل خرداد ماه سال‌جاری خبری مبنی بر وقوع یک فقره درگیری خانوادگی منجر به قتل در منطقه میانجاده شهر کرج به مرکز فوریت‌های پلیسی اعلام و بلافاصله عوامل اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی استان برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: با حضور کارآگاهان مشخص شد که در یک درگیری خانوادگی یک مرد ۳۰ ساله که سابقه اعتیاد به ماده توهم‌زای شیشه داشته اقدام به قتل برادر ۴۵ ساله خود کرده است.

سرپرست پلیس آگاهی استان البرز با اشاره به دستگیری قاتل در همان دقایق ابتدایی وقوع جرم، گفت: متهم به صراحت به قتل برادرش به وسیله واردآوردن ضربات متعدد چاقو اعتراف کرد.

این مقام انتظامی اضافه کرد: انگیزه قاتل از انجام قتل درگیری خانوادگی بوده است.

سرهنگ شجاعی در پایان از تکمیل پرونده و معرفی متهم به مراجع قضایی خبر داد و گفت: بسیاری از جنایات و حوادث تلخ این چنینی با اندکی صبر و بردباری قابل پیشگیری است.

قتل هم‌خدمتی در شوخی مرگبار با کلاشنیکف

سرباز 19 ساله در شوخی با اسلحه کلاشنیکف هم‌خدمتی‌اش را کشت.

سرهنگ محمد غلامی جانشین فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: در پی اعلام پلیس راهور استان مبنی بر مرگ سرباز وظیفه در هنگام نگهبانی در روز چهارشنبه گذشته بررسی موضوع با جدیت در دستور کار مأموران پلیس آگاهی و بازرسی راهور استان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های کارآگاهان پلیس آگاهی و مشاهدات دوربین‌های مداربسته و شاهدان عینی مشخص شد که یکی از سربازان در هنگام نگهبانی اقدام به شوخی با دوستش با اسلحه کرده و متأسفانه این سرباز ۱۹ ساله بر اثر اصابت گلوله فوت شد.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان شمالی در پایان با بیان اینکه سرباز یاد شده که ۲۰ سال سن دارد هم اکنون تحت بازداشت است، گفت: بررسی‌های تکمیلی توسط پلیس آگاهی استان همچنان ادامه دارد.

پلیس فرشته نجات پسر جوان از خودکشی شد

مأموران پلیس فیروزکوه با حضور به‌موقع موفق به نجات پسر جوان از مرگ خودخواسته شدند.

سرهنگ حسن شاکری رئیس پلیس فیروزکوه گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به گشت انتظامی مبنی بر اقدام به خودکشی برادرش با یک چاقو در پشت بام، بلافاصله مأموران وارد عمل شدند.

وی افزود: مأموران با حضور به‌موقع و مدیریت صحنه و هماهنگی قضایی این فرد را که در پشت بام، قصد خودکشی داشت به آرامش دعوت کردند و او را از این عمل شوم باز داشتند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: مأموران در ادامه نیز با کمک عوامل امدادی این فرد را از ساختمان خارج و وی را تحویل عوامل اورژانس اجتماعی دادند تا به اوضاع روحی او رسیدگی کنند.

مرگ هولناک جوان همدانی جلوی چشم پلیس

پسر جوان که هدف ضربه چاقوی برادرش قرار گرفته بود در استخر عمیق و جلوی چشم پلیس تسلیم مرگ شد.

سرهنگ افشین یاری رئیس پلیس اسدآباد همدان گفت: در پی اعلام شبانه یک فقره غرق شدگی مشکوک به پلیس ۱۱۰ در اوایل هفته گذشته بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: عوامل گشت کلانتری ۱۲ جانبازان به محل اعزام شده و افرادی به آنها مراجعه و اعلام می‌کنند که ما متوجه کمک خواهی فردی در این حوالی شدیم، سریعاً به محل استخر باغ رفته و مشاهده کردیم که جوانی حدوداً ۲۰ ساله با صورتی خون آلود در حال غرق شدن است، از آنجا که استخر عمیق بود و ما هم بدون وسیله و ناآشنا به فنون شنا بودیم، نتوانستم به او کمک کنیم و غرق شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اسدآباد یادآور شد: دو نفر از بستگان نزدیک مقتول دستگیر شدند و به نقش اصلی برادر وی در این موضوع اعتراف کردند.‌

سرهنگ یاری با بیان اینکه قاتل روز چهارشنبه گذشته توسط مأموران پلیس آگاهی شهرستان دستگیر شد، اظهار کرد: فرد مشکوک به قتل برادرش به انگیزه اختلاف خانوادگی اعتراف کرد و با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان مرکزی همدان شد.

مرگ تلخ 4 دانشجوی علوم پزشکی بوشهر در شیراز

4 دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بر اثر سانحه رانندگی در محور استان فارس جان خود را از دست دادند.

سیدمجید حسینی مدیر روابط عمومی و بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ضمن تسلیت به خانواده دانشجویان فوت شده در این سانحه رانندگی اظهار کرد: 5 دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در محور استان فارس دچار سانحه رانندگی می‌شوند و متأسفانه 4 نفر از آنها فوت می‌کنند.

وی اضافه کرد: یکی از این دانشجویان با شرایط عمومی خوب در بیمارستان کازرون بستری شد.

به گفته مدیر روابط عمومی و بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، از 4 دانشجویی که جان خود را در این حادثه از دست داده‌اند، ۲ نفرشان بومی استان بوشهر بودند.

این حادثه رانندگی ۱:۳۰ دقیقه بامداد پنجشنبه در مسیر قائمیه نرسیده به تنگ بوالحیات استان فارس رخ داد.

بازداشت یکی از عاملان قتل لیدر تیم نفت مسجدسلیمان

دادستان عمومی و انقلاب مسجدسلیمان از دستگیری یکی از عوامل قتل لیدر نفت مسجدسلیمان خبر داد.

رحمان بن‌سعید دادستان عمومی و انقلاب مسجدسلیمان اظهار کرد: بامداد چهارشنبه 10 خردادماه، یک فقره تیراندازی توسط 2 نفر راکب موتورسیکلت با سر و صورت پوشیده در این شهرستان به وقوع پیوست که طی آن 4 نفر زخمی شدند و یک نفر از آنان به علت شدت جراحات وارده درگذشت.

وی افزود: با توجه به نزاع صورت گرفته در یک شب قبل از این حادثه، 2 نفر متهم دستگیر شدند که با انجام تحقیقات از آنان، عوامل اصلی این قتل شناسایی و یک نفر از آنان که راننده موتورسیکلت بود، دستگیر شد.

بن‌سعید گفت: متهم اصلی پرونده متواری است و تلاش برای شناسایی محل اختفا و دستگیری وی ادامه دارد.

دادستان عمومی و انقلاب مسجدسلیمان اظهار داشت: به گفته متهم دستگیر شده، انگیزه آنان از تیراندازی، نزاع شب قبل از حادثه و انجام اقدام تلافی‌جویانه بوده و هیچ خصومت قبلی با مقتول نداشته‌اند.

بن‌سعید با بیان اینکه تحقیقات در این خصوص ادامه دارد، گفت: مردم استان باید بدانند ضمن اینکه استفاده از سلاح می‌تواند به وقایع ناخوشایند این‌چنینی ختم شود، حمل هرگونه سلاح غیرمجاز و استفاده غیرمجاز از هرگونه سلاح نیز جرم تلقی شده و در قانون برای آن مجازات در نظر گرفته شده است.

رهایی پسر جوان از چنگال آدم ربایان

پلیس در عملیات ضربتی موفق به رهایی گروگان 25 ساله از چنگ آدم ربایان در زهک شد.

سردار دوستعلی جلیلیان رئیس پلیس سیستان و بلوچستان گفت: در پی تماس با پلیس 110 مبنی بر اینکه پسر 25 ساله‌ای توسط افراد ناشناس مسلح در مسیر زابل به زهک ربوده شده است، بلافاصله اقدامات اولیه در این راستا آغاز و موضوع با حساسیت ویژه‌ای توسط مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان زهک دنبال شد.

 وی افزود: مأموران انتظامی پس از اطلاع از این موضوع به همراه کارآگاهان پلیس، بلافاصله در محل حضور یافته و در بررسی‌های اولیه دریافتند سرنشینان یک دستگاه پژو 405 به‌صورت مسلحانه جوانی 25 ساله را در هنگام عزیمت به خانه در یکی از خیابان‌های شهر ربوده و از محل متواری شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با انجام تحقیقات تخصصی و اطلاعاتی هویت متهمان شناسایی و در یک عملیات دقیق و حساب شده عامل اصلی و 2 نفر از همدستانش را دستگیر که انگیزه این آدم ربایی را اختلاف قبلی عنوان کردند و در پایان فرد ربوده شده آزاد و به آغوش خانواده‌اش بازگشت.

قتل پسر خانواده در نقشه خانوادگی

پسر جوان در نقشه‌ای از قبل طراحی شده و با همدستی اعضای خانواده‌اش دست به قتل برادرش زد.

سرهنگ کارآگاه سیروس دریکوند رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان گفت: در پی کشف جسد مرد جوان 26 ساله در حوالی روستای شهرک پنجم گتوند، شناسایی قاتل یا قاتلان به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مأموران پلیس آگاهی با توجه به اعترافات ضد و نقیض خانواده متوفی که باعث قوت گرفتن احتمال انجام اقدامات مجرمانه از سوی خانواده این فرد شد، اظهار داشت: در بازجویی‌های تخصصی مأموران پلیس آگاهی برادر مقتول لب به اعتراف گشود و عنوان کرد به‌دلیل اختلافات خانوادگی با همکاری دیگر اعضای خانواده تصمیم به قتل برادرش گرفته و نامبرده را به قتل رسانده و جسدش را در اطراف روستای شهرک پنجم شهرستان گتوند رها کردند.

سرهنگ دریکوند فرد گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

کدخبر: 899277 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟