درمان‌های خانگی برای التهاب تاندون

در حالت کلی تاندینیت با حساسیت مناطق نزدیک به مفاصل همراه است و خشکی و درد ایجاد شده در شب تشدید می شود. بروز این مشکل معمولا به دلیل فشار زیاد عضلانی بروز می کند، البته تغییرات ایجادشده در سالمندی و برخی بیماری ها نیز در بروز آن دخالت دارند.

با وجود اینکه در اکثر موارد روش درمان آن مصرف داروهای مسکن و ضدالتهاب ابراز می شود، اما در عین حال می توان از روش های طبیعی برای کنترل علائم نیز استفاده کرد. برای تسکین تاندینیت می توانید داروهای خوراکی را در کنار داروهای موضعی استفاده کنید تا علائم بیماری با سرعت بیشتری کاهش پیدا کند. در این مطلب 7 روش طبیعی مکمل برای درمان تاندونیت را ارائه می دهیم.
استفاده از یخ
استفاده از کمپرس یخ یک درمان موثر برای تسکین التهاب و دردهای ایجاد شده از تاندینیت می باشد. این روش درمانی باعث تحریک جریان خون در ناحیه مبتلا شده و در عین حال باعث تسکین فشار و کاهش خشکی تاندون های درگیر نیز می شود.
برای این کار کافیست چند قالب یخ را در یک حوله یا کیسه یخ بپیچید و روی ناحیه مورد نظر قرار دهید. در عین حال می توانید 10 تا 15 دقیقه به آرامی ناحیه دردناک را ماساژ دهید. هر روز سه مرتبه این کار را تکرار کنید.
استفاده از حمام ولرم
حمام آب ولرم نوعی درمان آرامبخش است که به افزایش دمای بدن و افزایش جریان خون به سمت منطقه مبتلا به تاندونیت کمک می کند. می توانید روزانه یکبار در آب ولرم غوطه ور شوید تا درد و مشکلات حرکتی مفصل کاهش پیدا کند.
زردچوبه ترکیبی فعال به نام کورکومین دارد که یک ضدالتهاب و مسکن قوی محسوب می شود و به کنترل درد تاندینیت کمک می کند
برای این کار کافی وان حمام را پر از آب ولرم کرده و به مدت 20 دقیقه در آن بخوابید. همچنین می توانید کمی از عصاره های روغنی مورد دلخواه تان یا نمک اپسوم را به آب وان اضافه کنید تا به آرامش بیشتری برسید.
استفاده از دم کرده پوست درخت بید سفید
خواص ضدالتهابی و آرامبخشی جوشانده درخت بید سفید می تواند به کنترل علائم تاندینیت کمک کند. این گیاه با کاهش التهاب و خشکی به تسکین منطقه مورد نظر کمک می کند. برای این کار کافیست یک قاشق کوچک پوست درخت بید سفید را در یک لیوان آب جوش ریخته و اجازه دهید 10 دقیقه بماند. سپس آن را صاف کرده و به محض بروز اولین نشانه های درد، مصرف کنید.
استفاده از مرهم زردچوبه
زردچوبه ترکیبی فعال به نام کورکومین دارد که یک ضدالتهاب و مسکن قوی محسوب می شود و به کنترل درد تاندینیت کمک می کند. علاوه بر توصیه به مصرف خوراکی این ادویه می توانید از آن به صورت مرهم نیز استفاده کنید.
برای این کار یک تا دو قاشق پودر زردچوبه را در نیم لیتر آب جوش ریخته و زمانی که به دمای قابل تحمل رسید دستمالی را به آن آغشته کرده و روی منطقه مورد نظر قرار دهید. اجازه دهید حدود 15 تا 20 دقیقه روی ناحیه مورد نظر بماند و سپس آن را بردارید. روزانه دو مرتبه این کار را تکرار کنید.
استفاده از آرنیکا
آرنیکا که با نام فارسی تنباکوی کوهی نیز شناخته می شود، گیاه معروفی است که می تواند یک درمان مکمل یا جایگزین برای تسکین دردهای تاندینیت باشد. این تاثیر ناشی از ترکیبات قوی ضدالتهاب و مسکن موجود در این گیاه است و استفاده موضعی از آن باعث کنترل التهاب و درد می شود. می توانید از کمپرس دم کرده این گیاه یا لوسیون و یا پماد آن استفاده کنید. استفاده از این محصولات را تا زمان تسکین درد ادامه دهید.
استفاده از سرکه سیب
می توانید با استفاده موضعی از سرکه سیب، از خواص ضدالتهابی آن برای تسکین تاندینیت کمک بگیرید. این محصول ارگانیک باعث تسهیل گردش خون و کاهش تحریک تاندون ها می شود. برای این کار سهم مساوی سرکه سیب و آب ولرم را مخلوط کرده و آن را به صورت کمپرس روی منطقه دردناک مورد نظر قرار دهید. اجازه دهید کمپرس به مدت 20 دقیقه روی محل بماند و سپس آن را بردارید. روزانه سه مرتبه این کار را تکرار کنید.
استفاده از آلوئه ورا
خواص مسکنی آلوئه ورا می تواند به عنوان مکمل درمان های تاندینیت مورد استفاده قرار بگیرد. این محصول طبیعی به سادگی جذب پوست شده و به دلیل دارا بودن ترکیبات فعال باعث کاهش ورم و التهاب ناحیه مبتلا به تاندینیت می شود. برای استفاده از آلوئه ورا مقداری از ژل آن را در آورده و روی مفاصل دردناک زده و به آرامی ماساژ دهید تا جذب شود. نیم ساعت صبر کنید و سپس با آب سرد محل را بشویید. می توانید روزانه 2 تا 3 مرتبه این کار را تکرار کنید.
نکته
اگر با علائم این مشکل مواجه هستید، می توانید از این روش های طبیعی استفاده کنید تا دردهایتان تسکین پیدا کنند. اگر با استفاده از این روش ها دردتان ساکت نشد، لازم است که به پزشک مراجعه کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 275339 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟